HTML

Szemműtét Dilemma Blog: Lasik vagy PRK?

Elhatároztam végre, rászánom magam a szemműtétre! Hónapokig olvastam, kutakodtam, science fiction rémhírekről és tökéletes gyógyulásokról hallottam. Még egy héttel a műtét előtt is bizonytalan voltam: Lasik vagy PRK legyen. A neten annyi mindent olvasni, ezért eldöntöttem, hogy én is megírom, hogyan jutottam el a szemműtétig, bízva abban, hogy mások döntését megkönnyítem. Ha TE IS LASIK-MŰTÉTEN ESTÉL ÁT, KÉRLEK, OSZD MEG VELÜNK ITT SAJÁT TAPASZTALATAID! :)

Friss topikok

  • Klaudiaanyu: Kedves svabin! Hogy vagy? Milyen volt a lábadozás? A szemed azóta hogy bírja a monitor előtti munk... (2013.11.05. 21:20) ...újabb szemteszt...
  • Klaudiaanyu: Szia Ildikó! Nagyon sok sikert kívánok! Biztosan jól fog sikerülni. :) Üdvözlettel: Klau (2013.09.23. 22:40) Szempróba
  • A-Mari: Nekem 2012. november 21én volt IntraLasik szemműtétem. Nincs olyan érzésem hogy életem legjobb dö... (2013.02.07. 19:43) szemvizsgálat (part2)
  • Éva Bihari: Szia!! Én is beálltam a sorba.... műtét előtt néhány napig betyár rossz volt....holnap leszek 6 ... (2013.01.23. 18:16) 3. havi kontroll
  • ÚjLány: @svabin: Szia! Most is van akció: www.optimuminfo.hu/hu/kapcsolat/ugyfelszolgalat/araink/ Maga a m... (2012.07.11. 13:38) Lassan 3 éve...

szemvizsgálat (part2)

2009.07.15. 22:30 Klaudiaanyu

Bár nagy lelkesedésemben már lefixáltam a műtét időpontját, elmentem egy másik Klinikára is, a Focus Medicalhoz. Ugyanis az történt, hogy amint tudtam, mikor műtenek, egyre több kérdésem lett, mégint olvastam egy csomó cikket. Gondoltam, ezt az IntraLasiket még körbejárom. Ugyanis korábban a Focus M. tájékoztatóját elolvasva kissé rám tört a frász: eléggé Lasik ellenesen írnak. Még mielőtt befekszem a "szike" alá, gondoltam, jobb, ha elmegyek más kliniára is, bár az Optimumnál nagyon kedvesek és korrektek voltak velem. Arra számítottam, hogy a Focus Medical majd jól lehurrog, hogy Lasikre vállalkozom. De meglepetés ért. Szerencsémre, a vezető orvos vizsgált meg, mondtam neki, hogy hamarosan Optimumnál lesz elvileg műtétem, de szeretném ezt az Intralasik dolgot is körbejárni. Azt hittem, ezerrel meg akar győzni, hogy mennyire jobb az Intralasik. De nem így történt. Azt mondta, a Lasiket elsősorban azért nem végzik már, mert anno az IntraLasik mellett Lasiket is készítettek, és a legtöbb páciens az IntraLasiket választotta, így a Lasiket már nem csinálják. Rákérdeztem a Lasik-ellenességre is, hogy a tájékoztatójukban ráhozzák a frászt az emberre, de az asszisztens azt mondta, hogy azért az marketing is. Ők is évekig csinálták a Lasiket az Intralasik mellett párhuzamosan, és nem rossz módszer, csak bizonyos szempontból a lebeny elkészítésénél felmerülő hibákat, melyek az orvos jártasságán vagy épp nem jártasságán múlik, ki lehet küszöbölni, de tulképpen nincs akkor különbség.

Kedvesek voltak itt is, de végül az Optimum mellett döntöttem, mert az optimumos csapat, környezet engem jobban meggyőzőtt.

Beszéltem több Optimumnál műtött sorstárssal is, és tökéletesen meg voltak elégedve. Az Optimumos orvosom önéletrajza fent van a neten, meggyőző, a Focus Medicalosról nem találtam egy sort sem. (De Ő is kedves volt. )

Egy kicsit fura, hogy egy hotelben van a Focus Medical rendelő. "Vicces" volt, ahogy a táguló pupillámmal ülök a váróban, és közben a wellnessből jövő szállodavendégek elslattyognak köntösben közöttünk. :) Persze, nem ezen múlik az orvosi szakértelem.

Tehát most úgy érzem, jó kezekben leszek.

Azóta az IntraLasikről is olvastam tanulmányokat: az orvosok szerint egyáltalán nem jobb, mint a Lasik. Az egyik professzor úgy fogalmazott, hogy a régi komplikáció-lehetőségeket csak újak cserélik fel, ennyi. Ráadásul vannak olyan tanulmányok, melyek szerint a Lasik kiszámíthatóbb. A Lasik régebbi, az orvosom profi benne. Egy nagy kő esett le a szívemről, végre bizonyos vagyok a dolgomban. :) 

Azért kértem még egy konzultációs időpontot az optimumtól. :) (Már annyiszor zaklattam őket telefonon, meg még ez a konzultációigényem is... De azt mondták, ez teljesen természetesen, szívesen válaszolnak minden kérdésre, mert az a fontos nekik is, hogy ne maradjon bennem kérdés a műtét napjára. 

A PRK-t azért vetettem el egyébként, mert nem hiszem, hogy olyan jó a szervezetnek a hat hónap szteroid-terápia (erre az egyik orvos is bólintott). Illetve a gyógyulás során lehetnek problémák. 3 emberről is tudok, akiknek nem volt problémamentes a hámosodás, az egyik nem is lát jól emiatt az egyik szemével. . . Fura, hogy itthon, Magyarországon annyi PRK-t csinálnak, holott tényleg nem a legjobb módszer, és az sem nem igaz, hogy biztonságosabb. (Van ismerősöm, akit PRK-val műtöttek, és tökéletes lett. )
Az egyik orvos úgy fogalmazott, hogy a PRK műtéte során nem lehet gond, de a gyógyulásnál annál több (+ a 6 hónapos szteroid-csepp kúra. ) A Lasiknél nagyon kell a profi, tapsztalt orvos, nehogy elszúrja, de a gyógyulás során már kevesebb esély van komplikációra. (Persze, ahogyan egy rutin mandula-műtétnek is lehetnek szövődményei, így bármelyik szemműtétnek is.)

komment

Címkék: optimum intralasik zyoptix

A bejegyzés trackback címe:

https://szemmutetdilemma.blog.hu/api/trackback/id/tr231248373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A-Mari 2013.02.07. 19:43:12

Nekem 2012. november 21én volt IntraLasik szemműtétem. Nincs olyan érzésem hogy életem legjobb döntése volt, mert állandóan ég a szemem annak ellenére, hogy rendeltetésszerűen használom a szemcseppet. A kontrollvizsgálatokon mindig azzal nyugtatnak, hogy még javulni fog, csak legyek nyugodt. Nem vagyok az!!
süti beállítások módosítása