HTML

Szemműtét Dilemma Blog: Lasik vagy PRK?

Elhatároztam végre, rászánom magam a szemműtétre! Hónapokig olvastam, kutakodtam, science fiction rémhírekről és tökéletes gyógyulásokról hallottam. Még egy héttel a műtét előtt is bizonytalan voltam: Lasik vagy PRK legyen. A neten annyi mindent olvasni, ezért eldöntöttem, hogy én is megírom, hogyan jutottam el a szemműtétig, bízva abban, hogy mások döntését megkönnyítem. Ha TE IS LASIK-MŰTÉTEN ESTÉL ÁT, KÉRLEK, OSZD MEG VELÜNK ITT SAJÁT TAPASZTALATAID! :)

Friss topikok

  • Klaudiaanyu: Kedves svabin! Hogy vagy? Milyen volt a lábadozás? A szemed azóta hogy bírja a monitor előtti munk... (2013.11.05. 21:20) ...újabb szemteszt...
  • Klaudiaanyu: Szia Ildikó! Nagyon sok sikert kívánok! Biztosan jól fog sikerülni. :) Üdvözlettel: Klau (2013.09.23. 22:40) Szempróba
  • A-Mari: Nekem 2012. november 21én volt IntraLasik szemműtétem. Nincs olyan érzésem hogy életem legjobb dö... (2013.02.07. 19:43) szemvizsgálat (part2)
  • Éva Bihari: Szia!! Én is beálltam a sorba.... műtét előtt néhány napig betyár rossz volt....holnap leszek 6 ... (2013.01.23. 18:16) 3. havi kontroll
  • ÚjLány: @svabin: Szia! Most is van akció: www.optimuminfo.hu/hu/kapcsolat/ugyfelszolgalat/araink/ Maga a m... (2012.07.11. 13:38) Lassan 3 éve...

Műtét előtti napok

2009.07.18. 19:27 Klaudiaanyu

Este megnéztem a tájékoztatóval küldött DVD-t, melyen 3, évekkel ezelőtt műtött páciens számol be tapsztalatairól. Az egyik férfi könnyek közt meséli el, milyen fantasztikus élmény volt számára látni tisztán a műtő falán lévő órát. Nem először néztem meg, de mindig kicsordul az én könnyem is ilyenkor. Én még el sem tudom képzelni, milyen saját szemmel tisztán látni.

Hogyan készülök a műtétre?

Először is minden nap elolvasom egyszer azt a tájékoztatót, amit a vizsgálat után kaptam, hogy mit kell tudni a műtét előtt, és mit tehetek műtét után, mire kell vigyázni.

  • lágy kontaktlencsét a műtét előtt legalább 7 nappal korábban már nem lehet hordani, kemény lencsét legalább 4 héttel.
  • műtét napján sminket, szemkörnyéki kozmetikumokat nem szabad használni (én már több mint két hete nem sminkelem magam, pedig smink nélkül nem mentem eddig sehova.)
  • a műtétre kényelmes ruhát kell felvenni

Ma szépen kitakarítottam, hogy ne legyen por, és nyugodtan tudjak pihenni az első napokon.

Minden nap iszom egy pohár bio répalevet. A C-vitamint továbbra is szedem, és a Béres Cseppet is elkezdem újra. Gyümölcsturmixokat is fogok inni. Majd megkérdezem, milyen vitaminokat érdemes szedni.

A jobb szemem még mindig viszket kicsit, remélem, nem befolyásolja a műtétet.

Mire kell vigyázni a műtét után?

  • első napokban óvni kell a szemet a víztől (zuhanyzás helyett kádfürdő)
  • hajat egy hétig nem lehet mosni! (ez végülis kibírható, még a hajamnak is jót teszek...)
  • 3-4 hétig szaunába, uszodába, gőzfürdőbe nem mehetek
  • 1 hónapig olyan sportokat nem lehet űzni, ahol a szem sérülhet (pl. foci)
  • első néhány napban a dohányfüstöt kerülni kell (utálom a füstöt, ez menni fog)
  • első néhány hétben napsugárzástól óvni kell a szemem (PRK-nál fél évig legalább)
  • NEM SZABAD DÖRZSÖLNI A SZEMET!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szemmutetdilemma.blog.hu/api/trackback/id/tr401253556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vénuszKa 2009.07.19. 18:36:31

Hát, sok sikert! Én biztos izgulnék azért kicsit... Az egyik ismerősöm is átesett egy ilyen szemműtéten, és tökéletesen lát... Szóval, hajrá, én szorítok Neked. Majd írd meg, milyen volt.
süti beállítások módosítása