HTML

Szemműtét Dilemma Blog: Lasik vagy PRK?

Elhatároztam végre, rászánom magam a szemműtétre! Hónapokig olvastam, kutakodtam, science fiction rémhírekről és tökéletes gyógyulásokról hallottam. Még egy héttel a műtét előtt is bizonytalan voltam: Lasik vagy PRK legyen. A neten annyi mindent olvasni, ezért eldöntöttem, hogy én is megírom, hogyan jutottam el a szemműtétig, bízva abban, hogy mások döntését megkönnyítem. Ha TE IS LASIK-MŰTÉTEN ESTÉL ÁT, KÉRLEK, OSZD MEG VELÜNK ITT SAJÁT TAPASZTALATAID! :)

Friss topikok

  • Klaudiaanyu: Kedves svabin! Hogy vagy? Milyen volt a lábadozás? A szemed azóta hogy bírja a monitor előtti munk... (2013.11.05. 21:20) ...újabb szemteszt...
  • Klaudiaanyu: Szia Ildikó! Nagyon sok sikert kívánok! Biztosan jól fog sikerülni. :) Üdvözlettel: Klau (2013.09.23. 22:40) Szempróba
  • A-Mari: Nekem 2012. november 21én volt IntraLasik szemműtétem. Nincs olyan érzésem hogy életem legjobb dö... (2013.02.07. 19:43) szemvizsgálat (part2)
  • Éva Bihari: Szia!! Én is beálltam a sorba.... műtét előtt néhány napig betyár rossz volt....holnap leszek 6 ... (2013.01.23. 18:16) 3. havi kontroll
  • ÚjLány: @svabin: Szia! Most is van akció: www.optimuminfo.hu/hu/kapcsolat/ugyfelszolgalat/araink/ Maga a m... (2012.07.11. 13:38) Lassan 3 éve...

2. nap

2009.07.22. 14:35 Klaudiaanyu

Tegnap délután elbóbiskoltam hangoskönyv hallgatás közben. Felriadtam, és hirtelen az jutott az eszembe, hogy "Úristen, a kontaktlencsém ki kell vennem!" Aztán leesett a  köv. pillanatban, hogy nincs is kontaktlencse... :) Kicsit néha pont olyan érzésem van, mint mikor már estefelé az ember szeme kiszárad a kontaktlencsétől. Kontaktlencse pályafutásom utolsó évében ilyen érzésem volt már a nap elején is, szóval túlzottan nem zavar.

Amúgy ha az ember itthon van, nem mindegy, mit eszik, erre is érdemes felkészülni (hízásveszély). Én a salátára szoktam rá az elmúlt napokban. És sok ásványvizet iszom -magamhoz képest.

Barátok:A következő párbeszéd zajlott le telefonon köztem és egy még nálam is kisebb barátnőm közt, aki egyébként szintén szemüveges, és szintén nagy dioptriákkal futkározik, mint ANNO én, és a kontaktlencsét az ő szeme sem nagyon tolerálja:

-Hogy vagy? -Tök jól. -De fáj? -Nem, nem fáj egyáltalán, tök jól vagyok. -De a műtét fájt?  -Nem, nem fájt.  -B****meeeeeeeeeeeeeeeeg! :) :) 

Alepvetően mindenki azt hiszi, hogy ez fáj, vagy kellemetlen,  de nem! Az a PRK, ami szintén egy jó módszer, csak más. Ráadásul hallottam olyan pácinsről, akinek olyan szépen gyógyult a szeme, hgy az első 3 napban sem érzett fájdalmat, ez ritka, de van ilyen is.

Látási viszonyok: Közelre még a jobb szememmel elmosódott kontúrokat látok, a lámpa fénye még udvaros, kicsit jobban, mint anno kontaktlenécsvel. A véraláfutás a szememen, amit a vákuum felhelyezése okozott, még nem szívódott fel, de erre kb. egy hétre mindig szükség van.

TV-t nem nézek napközben, este a Párommal egy "Így jártam anyátokkal" részt megnézünk, ha nem érzem, hogy fáradt a szemem. Ez kb. húsz perc. Amúgy már lehetne tévézni, meg monitor előtt ülni, de utóbbit is csak minimális szinten teszem.

Olvasgattam a fórumokat, hát, elég sok butaságot írnak a Lasikről. Meg kicsit túldimenionálják a PRK-t, szinte az egyetlen jó módszernek tartják, pedig ez nincs így. Ezeken a fórumokon csak jól ráijesztenek az emberre. Tapasztalatból tudom.

Ha most újra választanom kellene, ismét a Zyoptixot választanám, mert a B&L-nak vannak a legkorszerűbb gépei, és az Optimumnál az orvosok tapasztaltak és hitelesek. És ez a két szempont a legfontosabb egy szemműtétnél! Most megyek, és alszom egy jóó nagyot! :)

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szemmutetdilemma.blog.hu/api/trackback/id/tr931261070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kutymorgo 2009.07.24. 11:44:32

még mindig óriási a dilemma bennem... mármint egyáltalán műttessek-e vagy sem...
az aggaszt most leginkább, hogy nem tudom mi lesz 30-40-50 év múlva. fogok látni? mert akik megműttették magukat a legelején, még csak 15-20 év telt el, ha jól tudom.... kérdés, mi lesz később...

Klaudiaanyu 2009.07.24. 14:13:57

Szia! Ezen én is sokat gondolkodtam a műtét előtt. Nem lehet tudni pontosan, hiszen még senki sem él pl. 40 éve műtött szemmel...Az én ismerősi körömből a legrégebbi műtött szem 10 éves, és remekül szuperál. A doktornőnél is rákérdeztem erre, mi van, ha idős koromban megváltozik pl. a szemgolyóm formája, nem lesz-e valami probléma a lebennyel. Azt mondta, nem... Én hiszek neki. Erre vonatkozóan semmiféle komoly orvosi véleményt nem találtam a neten sem, mely mondjuk beláthatatlan következményeket jósolna. Több millió embert műtöttek már Lasikkal, PRK-val...
Szóval én így túl a műtéten, pár naposan, azt gondolom, érdemes belevágni! Főleg ha magas dioptriáról van szó. Ha én tovább erőltettem volna pl. a kontaktlencsém -pl. sportoláshoz, stb.- biztos nagyobb baj lett volna belőle már most, és nem 40 év múlva. Nekem megérte... De csak akkor érdemes belvágni, ha valóban szeretnéd.
süti beállítások módosítása