HTML

Szemműtét Dilemma Blog: Lasik vagy PRK?

Elhatároztam végre, rászánom magam a szemműtétre! Hónapokig olvastam, kutakodtam, science fiction rémhírekről és tökéletes gyógyulásokról hallottam. Még egy héttel a műtét előtt is bizonytalan voltam: Lasik vagy PRK legyen. A neten annyi mindent olvasni, ezért eldöntöttem, hogy én is megírom, hogyan jutottam el a szemműtétig, bízva abban, hogy mások döntését megkönnyítem. Ha TE IS LASIK-MŰTÉTEN ESTÉL ÁT, KÉRLEK, OSZD MEG VELÜNK ITT SAJÁT TAPASZTALATAID! :)

Friss topikok

  • Klaudiaanyu: Kedves svabin! Hogy vagy? Milyen volt a lábadozás? A szemed azóta hogy bírja a monitor előtti munk... (2013.11.05. 21:20) ...újabb szemteszt...
  • Klaudiaanyu: Szia Ildikó! Nagyon sok sikert kívánok! Biztosan jól fog sikerülni. :) Üdvözlettel: Klau (2013.09.23. 22:40) Szempróba
  • A-Mari: Nekem 2012. november 21én volt IntraLasik szemműtétem. Nincs olyan érzésem hogy életem legjobb dö... (2013.02.07. 19:43) szemvizsgálat (part2)
  • Éva Bihari: Szia!! Én is beálltam a sorba.... műtét előtt néhány napig betyár rossz volt....holnap leszek 6 ... (2013.01.23. 18:16) 3. havi kontroll
  • ÚjLány: @svabin: Szia! Most is van akció: www.optimuminfo.hu/hu/kapcsolat/ugyfelszolgalat/araink/ Maga a m... (2012.07.11. 13:38) Lassan 3 éve...

4. nap este már MOZIBAN :)

2009.07.25. 10:34 Klaudiaanyu

Igen, igen, tegnap este moziban voltunk. A saját szememmel. :) Délután pihentem egy jó nagyot, és az esti 10 órás "Képlet" c. filmre oda is értünk a moziba. Hát, nem egy filmtörténeti alkotás... Többször is csak fél szemmel mertem követni az eseményeket, idegörlő jelenetek vannak benne. Kicsit olyan "spooky" a vége, mitikus elemek, teremtéstörténeti utalások besűrítve az utolsó képekbe. Remek élmény volt vizálisan! :)

Ma reggel arra ébredtem, hogy a védőszemüveg nincs rajtam... de úgy is csak az első napon kell hordani az orvosi utasítás szerint. (Én biztonsági játékos vagyok, inkább rá szoktam  húzni ezekre az előírt napokra néhányat még...) Olyan érzésem van, mintha a bal szememben lenne valami. Eddig a tükör előtt próbáltam megfejteni, mi lehet az oka. Találtam egy nagyon kis finom, pihe szempillát, amely esetleg irritálhatta a szemem, ahogy visszahajolt kicsit. Eltávolítottam az útból, de még mindig zavarja a szemem valami. Tüzetesebben átvizsgáltam a szemem, és az alsó szemhéjamon peremén találtam egy kicsi, áttetsző dudorocskát, alig észrevehető mini méretű. Ilyen nekem szokott lenni, de nem tudom, mi hozza elő. Általában magától elmúlik. Ma eg pár csepp antibiotikumot még csepegtetek, hátha eltűnik már estére... (Remélem, ezzel nem csinálok bajt....)

Hétfőn már megyek dolgozni! Az első napon csak 4 órát töltök majd a monitor előtt, a maradék 4 órában majd papírokat, iratokat rendezgetek, úgyis rengeteg a tennivaló.  

Próbálok ezentúl jobban odafigyelni a szememre.

Szemtorna.A Tökéletes látás szemüveg nélkül c. könyvből majd pár gyakorlattal karban próbálom tartani a szemem. Abban nem hiszek, hogy ezekkel a gyakorlatokkal tartós javulást lehet elérni, de elképzelhetőnek tartom, hogy megelőzés szempontjából jó lehet. Tornáztatjuk a testünket, az agyunkat, a szemünket miért ne! (Azért konzulátlok erről majd az orvosommal.:)

Olvastam, hogy ha a szem a végtelenre vagy legalább 6 m távolságra fókuszál, akkor olyankor pihen. Tanácsos 10 percenként munka, tanulás közben a távolba nézni, hogy ne egy helyre, közelre fókuszáljon a szem.

A természetes fény is sokat jelent, stimulálja a retinát, amely így több dopamint bocsát ki, ami viszont gátolja a rövidlátásra jellemző szemgolyó-megnyúlást. A zöld szín meg állítólag nyugtatja a szemet. (Ezeket egy cikkben olvastam valahol.) Rendszeresen ki fogok ülni a kertbe.

Egyik életmód portálon a következő olvsható:

"Az emberi szem alapvetően a távolnézésre van „hangolva”, így fárasztja a közel nézés. Amikor az olvasó távolságra /20-25 cm-re/ nézünk vele, komoly munkát végeznek a szemizmok. Hiába sok a feladat, ha szem fárad, pihentessük néhány percig, hunyjuk le vagy nézzünk távolra, jártassuk körül a szobában.

A számítógép előtt végzett munka köztudottan nagyon igénybe veszi a szemet, és sokféle problémát okozhat. A fáradt szem egyre kevésbé lát élesen, ezért az ember ösztönösen egyre közelebb hajol a képernyőhöz. Ezzel azonban még inkább megerőlteti a szemét, és hamarosan bekövetkezik a látásromlás. A képernyőnek ezért legalább kartávolságnyira kell lennie.

Aki olvasó szemüveget hord, ne használja a számítógéphez. A monitorhoz 70-80 cm-re beállított szemüvegre van szükség, míg az olvasószemüvegek 25 cm-en adnak éles képet.

Monitornézés közben kevesebbet pislogunk a szokásosnál, ezért ilyenkor nem előnyös a kontakt lencse viselése.

Magyarországon negyven év felett a népesség egyharmada szenved szemszárazságtól. Főleg a civilizációs ártalmak okozzák: a légkondicionálás, a légszennyezettség, a kevés alvás. Az ilyen szem védelmében elengedhetetlen a patikában vény nélkül kapható műkönny használata. "

 

Szólj hozzá!

Címkék: szem megelőzés rövidlátás karbantartása

A bejegyzés trackback címe:

https://szemmutetdilemma.blog.hu/api/trackback/id/tr151267325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása