HTML

Szemműtét Dilemma Blog: Lasik vagy PRK?

Elhatároztam végre, rászánom magam a szemműtétre! Hónapokig olvastam, kutakodtam, science fiction rémhírekről és tökéletes gyógyulásokról hallottam. Még egy héttel a műtét előtt is bizonytalan voltam: Lasik vagy PRK legyen. A neten annyi mindent olvasni, ezért eldöntöttem, hogy én is megírom, hogyan jutottam el a szemműtétig, bízva abban, hogy mások döntését megkönnyítem. Ha TE IS LASIK-MŰTÉTEN ESTÉL ÁT, KÉRLEK, OSZD MEG VELÜNK ITT SAJÁT TAPASZTALATAID! :)

Friss topikok

  • Klaudiaanyu: Kedves svabin! Hogy vagy? Milyen volt a lábadozás? A szemed azóta hogy bírja a monitor előtti munk... (2013.11.05. 21:20) ...újabb szemteszt...
  • Klaudiaanyu: Szia Ildikó! Nagyon sok sikert kívánok! Biztosan jól fog sikerülni. :) Üdvözlettel: Klau (2013.09.23. 22:40) Szempróba
  • A-Mari: Nekem 2012. november 21én volt IntraLasik szemműtétem. Nincs olyan érzésem hogy életem legjobb dö... (2013.02.07. 19:43) szemvizsgálat (part2)
  • Éva Bihari: Szia!! Én is beálltam a sorba.... műtét előtt néhány napig betyár rossz volt....holnap leszek 6 ... (2013.01.23. 18:16) 3. havi kontroll
  • ÚjLány: @svabin: Szia! Most is van akció: www.optimuminfo.hu/hu/kapcsolat/ugyfelszolgalat/araink/ Maga a m... (2012.07.11. 13:38) Lassan 3 éve...

Szempróba

2009.10.07. 22:11 Klaudiaanyu

Egyik este teszteltem a szemem: füstös helyre mentünk kikapcsolódni a barátaimmal. Megnyugtatásul: a szemem egyáltalán nem lett érzékenyebb a műtét után. Tehát a tévhit, hogy műtét után érzékenyebb a szem: nem igaz. Legalábbis a LASIK műtét után.

Sőt, ma a munkahelyemen annyira pörögtem, hogy tökéletesen elfeledkeztem a műkönny használatáról (képernyő előtti munka, napi 8 órában minimum). Ez nem követendő, mert este, mikor sétáltam hazafelé (sütött a nap, élveztem a látványt, ahogy a lemenő nap tűzszínűre festi a házak szürke falait, örömömben vettem egy forró csokit a Costában, és közben R'n'B-t hallgattam: a tökéletes pillanat :), azt vettem észre, hogy az autók lámpája körül nagyobbnak látom a fényköröket. Gondolom, azért, mert nem csepegtettem a szemembe, így hamarabb elfáradt. Ezt a tendenciát még azért figyelemmel kísérem.

Valamelyik nap moziban voltunk. Legutoljára a szemműtét után egy héttel voltam, akkor még a felirat körül "fénybuborékot" láttam, de most már semmi zavaró. :) Igaz, vígjátékot néztünk, annyit nevettem, hogy a könnyem is kicsordult, szóval szemcseppre nem is volt szükségem.

Egyébként minden nap eszembe jut, mennyire jó, hogy nem a PRK-t választottam, bár az is egy nagyon jó technika. Csak, ha belegondolok, hogy utána fél évig! kell csepegtetni szteroidos szemcseppet! Meg izgulnék, hogy rendesen visszanő-e a szaruhártya, és iszonyatosan oda kellene figyelnem arra, hogy mikor éri fény a szemem, hát, megkeserítené az életem, úgy érzem. Pláne, hogy PRK-sok mesélték, hogy még az irodában is hordták a napszemüveget munka közben. Én ablakkal szembe ülök a munkahelyemen, hál' Istennek világos helyiségben, és rengeteg emberrel találkozom minden nap, fontos azért a megjelenés is, elég fura lenne, hogy napszemüvegben közlekedem még bent is. :)

Egyébként, sajnos, tényleg nem kímélem a szemem. Az elmúlt hetekben napi 8 óra munka, utána olvasás egész éjjel, alig aludtam, készültem a szakvizsgámra... (A legjobban végzettek egyike lettem, külön vizsgabiztosi dicsérettel, szóval megérte.:) 

Én úgy érzem, mintha sosem lettem volna szemüveges. Fura, hogy nem fura. Pedig még nincs 3 hónapja, hogy műtöttek...  :) Egy szintén szemműtéten átesett ismerősöm azt vette észre magával kapcsolatban, hogy még a járása is magabiztosabb lett, sőt még szellemileg is valahogy frissebbnek érzi magát, amióta nem hord szemüveget. Én a munkahelyen monitorszűrő szemüveget viselek, nem zavar, mint kiegészítőt, szeretem. Egy jól megválasztott szemüveg tényleg öltöztet. :) A kollégáim azt vették észre, hogy az elmúlt hónapokban még magabiztosabb lettem... Nem tudom, ez a szemműtét hatása-e, de néha magam is meglepődöm. :)

 Minap kaptam egy levelet az Otimumtól: most 25%-kal olcsóbb minden szemműtét! Szerintem remek alkalom!!! :) Aki eddig csak fontolgatta, határozza el magát, mert itt a lehetőség! Egy barátnőmet is itt fogják műteni, akinek még néhány évvel ezelőtt azt mondták (másik klinikán), nem műthető, mert vékony a szaruhártyája. Ráadásul az ő szeme -8-as; nekem a -4,5 is elég sok mindenben akadályozott. Kíváncsi leszek, hogyan fogja megélni ő is ezt a csodás élményt. :) (Hamar meg lehet szokni a jót... :)

Részletek itt: http://www.optimuminfo.hu/hu/kapcsolat/hirek/miujsag/content.php?news_id=510

komment

Címkék: akció szemek optimum füstös prk lasik zyoptix

A bejegyzés trackback címe:

https://szemmutetdilemma.blog.hu/api/trackback/id/tr451435353

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

koltain 2009.10.12. 11:30:20

Szia

Én most gondolkozom a szemműtéten, a blogod nagyon sokat segített, csak pár kérdés: este, éjszaka jól látsz? Semmi hiba? Nem vagyok a nagy sport ember, de lehet (persze nem közvetlenül) sportolni? Az a lebeny vissza gyógyul?

Előre is köszi a válaszokat
a válasz akár jöhet saját mail cimemre is

Klaudiaanyu 2009.10.12. 19:51:40

@koltain: Szia! Örülök, hogy hasznosnak találtad a blogom, nagyon örülök ennek! :) Este (is) jól látok, viszont az tény, hogy az autók lámpafénye körül még van egy kisebb fényudvar. Nekem kb. ugyanakkora, mint mikor anno kontaktlencsét hordtam, és este már fáradt volt a szemem. Egyelőre még nem vezetek, tehát konkrétan nem figyeltem meg, mennyire lehet vezetés közben zavaró, de idő kérdése, és ezt is csekkolom. És tény, hogy az egyik szememmel, ahol a visus nem tökéletes, a fényköröket nagyobbnak látom, de mondom, nem zavaró. De kinek, hogy, ugye.:)
Sportolni lehet alapvetően, persze, attól függ, milyen sportról van szó. A legfontosabb, hogy ütés ne érje azért a fejet. Pl. ha kick-boxra akarsz járni, az edzőnek érdemes szólni, hogy a küzdést Te nem csinálod komolyan. Persze, ez férfiaknál más, nőknek még elnézik, ha a kiáll a végén, vagy csak imitálja az ütéseket. De ha jógázni megy le az ember, jó, ha lát, szóval én csak ajánlani tudom sportolás szempontjából is a szemműtétet.Az orvosom a labdajátékokat nem ajánlja igazán, mert a labda pont akkora, hogy megütheti a szemet, és abban az esetben esetleg -minimális esély van erre- de megsérülhet a szaruhártya és a lebeny esetleg elmozdulhat.
A lebeny: ugyanúgy nem nő vissza, tehát a sejtek nem nőnek olyan tökéletesen újra össze, mint anno. DE! Ez nem azt jelenti, hogy ezzel nem lehet együtt élni. Sőt... A világon nagyon sokan élnek Lasik után is panaszmentesen. Persze, a blogom majd 80 éves koromban is írom, és akkor maj kiderül. :)
Annyit viszont elmondhatok, hogy én alapvetően körültekintő vagyok, és mégis belevágtam. Nem tettem volna, ha nem lennék meggyőződve arról, hogy jó döntés egy ilyen szemműtét. Szóval, hajrá! :) Egyébként mennyire rossz a szemed?

koltain 2009.10.13. 11:05:25

@Klaudiaanyu: Szia! Ha jól emléxem bal -6 jobb -4.5 és mind 2-ön kb 2 cylinder. Pontosan nem emléxem mert kb 2éve csináltattam szemüveget. Sportolni nem sportolok semmit (sajna) de ez a lebeny leválás kicsit aggaszt... a másik oldalon meg a 6 hónapos csöpögtetés.. mondjuk van most 2 kolleganőm akik kb 1-2 hónapja csináltattak PRK-t és jól vannak azt nem tudom honnan indúltak és hol tartanak de majd megkérdezem de a csepegtetés valahogy távol áll tőlem....

Klaudiaanyu 2009.10.13. 22:43:05

Szia! Szerintem a szemed simán műthető, ezek a dioptriák jól korrigálhatók, bár a cylinderekkel nem vagyok tisztában.
Szerintem a sportoláshoz is megjön a kedved, sportolni is kell, jobban érzed majd magad tőle.:) Az utolsó hónapokban, mikor a kontaktlencsét már a szemem nem bírta, irritált, szúrt, már nem is volt kedvem menni sportolni, mert ha kontaktlencsét hordtam, az volt a baj, ha szemüvegben voltam, akkor meg komplikált volt az egész. De most, hogy végre nem kell ezzel foglalkoznom, az ember kedve is visszatér. :) Szóval a szemműtétnek nem csak az az előnye, hogy látsz, hanem az életviteled is megváltozik, mert könnyebb lesz bizonyos szempontból.
Ha csak ez a lebeny-dolog tart vissza, szerintem, ne tartson. :) Tulajdonképpen arra nagyobb esély van statisztikailag, hogy a fejedre esik egy tégla hazafelé menet, mint arra, hogy a lebeny leválik mondjuk akkor, ha egy autóbaleset során a légzsák belerobban az arcodba. Mert állítólag egy ekkora ütésnél a lebeny esetleg leválhat, de ha belegondolsz, és egy ilyen ütközés során szemüveget viselsz, nagyobb baj keletkezhet. És ez a lebenyleválás nem egy valós félelem, szerintem. Pláne, ha nem sportolsz versenyszerűen, akkor pláne nem lehet gond a szemműtétből. Szóval én mindenképp ajánlom a szemműtétet.:) Kíváncsi leszek, hogy döntesz. Ha még van kérdésed a szemműtéttel kapcsolatban, tedd fel nyugodtan, szívesen válaszolok.

ivcsu 2009.10.19. 11:26:08

Szia!

Engem tegnap műtöttek volna, de vmi történt a géppel és jobbnak látták, ha elnapolják, viszont lenne egy kérdésem:

az egyik klinikán elküldtek azzal, hogy nem vagyok alkalmas vékony szaruhártya miatt (456, 463)

itt viszont egy kicsit többet mértek és azt mondták alkalmas vagyok prk-ra mert vékony szaruhártyánál az alkalmazható (végülis több helyen olvastam ez így van)

de tegnap, hogy mentem a megbeszélt időpontban már mondták elvégzik rajtam azt a vizsgálatot, hogy kizárják nincs e a szaruhártyámnak vmi betegsége és amiatt vékonyodik, mert a lézerrel akkor meggyorsítják ezt a folyamatot hát úgy néz ki 0%

kicsit megkönnyebbültem, de az orvos mondta a béke miatt -4 D helyett -3,5öt "farag le ne vékonyítsa el a szaruhártyámat, 420nak maradnia kell, hogy ne legyen veszélyes és most elbizonytalanodtam és ezen gondolkodok, hogy jobb is talán hogy tegnap elmaradt a műtét? (nem én voltam csak) Van ahol azt mondják 450nek kell maradni vagy annyi kell hozzá min.?

Egy picit tud vki segíteni?

Klaudiaanyu 2009.10.20. 21:41:52

@ivcsu: Szia! Szerintem mindenképp érdemes több orvost is megkérdezni. Ahol én voltam, profik az orvosok, engem Palotás Csilla doktornő műtött, és maximálisan eégedett vagyok. Én elég sokat kutakodtam a szemműtéttel kapcsolatban, sokáig bizonytalan voltam... Két klinikát is megkérdeztem... Mindkét helyen biztonságosnak ítélték a LASIK-módszert, és a szaruhártyám is alkalmasnak találták, így könnyebb volt dönteni. Szerintem érdemes várni a műtéttel addig, amíg teljesen biztos nem leszel a dolgodban. Ahol engem műtöttek, ott van egy új eljárás is: Epi-LASIK. www.optimuminfo.hu/hu/szolgaltatasaink/lezeres_beavatkozasok/#epilasik
Nekem ez a módszer is nagyon ígéretesnek tűnik.
Szóval mindenképp ajánlom, hogy járj utána, mit mondanak más orvosok.
Atán írj, hogy alakult végül a dolog. :)
Kitartás! Megéri! Műtét után egy új életet kapsz. :) Üdv, klau

ivcsu 2009.10.22. 14:50:45

@Klaudiaanyu: Szia!
Köszönöm a segítségedet.
Optimumnál nemet mondtak júliusban
A pécsi klinika orvosa igen, azt mondta ilyen értékeknél megműti a betegeit és 8 éve csak! prk-val dolgozik (sok helyen írják a prk-ról megfelelő alternatíva a vékony szaruhártyával rendelkezőknek)
Focus M. igen
Műtétem napján a debreceni prof is jött, aki ismét megvizsgált 4 helyett 3,5 biztonságos marad fél, de ezzel lehet szemcsi nélkül létezni ő nem magyar doki, de 15 éve Magyarországon műt (dr. Hassan Ziad) ő így megcsinálja, de mint tudjuk elmaradt a műtét mégis. Állítólag nov. 13. péntek a köv. nap, nem vagyok babonás, de ha eddig mindig halasztották?!
Fent írtad, hogy a barátnődet is anno elutasították, most meg műtik (műtötték)neki is hasonló okokból, mint nekem?
Kérlek írj róla is valamit!
Előre is köszi, szép napot
Ivcsu

Klaudiaanyu 2009.10.23. 12:31:12

@ivcsu: Szia! A pécsi klinikáról én jókat hallottam, van olyan ismerősöm, akit ott műtöttek, és nagyon elégedett. Az általad említett orvosról viszont határozottan rosszakat olvastam az egyik fórumon (egy páciensének nem sikerült jól a műtéte, és orvosi leleteket sem kapott tőle, a végén nem lett tartós következménye, de nem volt megnyugtató az orvos eljárása (azt hiszem, az index fórumán ír erről a leányzó).
Elvileg olyannak nem szabadna előfordulnia, hogy egy gép elromlik, ugyanis szakembertől tudom, hogy ezeket folyamatosan karban kell tartani, frissíteni, tehát elvileg nem szabad előfordulnia, hogy a gép műtét előtt tönkre is megy. Nekem ez nem szimpatikus.
Szerintem olyan orvoshoz menj, aki megbízható. A pécsi klinika, úgy tűnik, jó. Novemberig még van időd, járd körül a témát, a szemedről van szó. A Optik-Medhez is érdemes elmenned, ők csak PRK-t csinálnak (legalábbis még nyáron így volt), abban biztos profik. Ha egy páciensük IntraLasiket szeretne, a Focus Medicalhoz küldik, de a két klinika egy kézben van, szóval végülis egyről van szó...
Sőt, a Mária utcában rendel Nagy Zoltán Zsolt, őt is nagyon dicsérik. Nehéz bejutni hozzá, de ő a PRK-ban nagy szaktekintély, talán a legnagyobb. Én mondjuk az Optimum orvosaiban nagyon bízom. Biztos van oka, ha azt mondják, nem vállalják. Szerintem a legfontosabb, hogy minél több, tapasztalt, megbízható orvos véleményét kérd ki, mielőtt műtétre kerül sor. Hidd el, megéri a sok fáradozás! :) Remek reggel úgy ébredni, hogy rögtön látsz (bár reggelre kiszárad kissé a szem és csepegtetés az első lépés), remek így sportolni is, hogy nem zavar a szemüveg, a kontaktlencse nem csúszik el, lehet szaunázni, stb.
Az embernek az életminősége is megváltozik, amit eddig nem csinálhatott, vagy legalábbis körülményes volt, most már probléma nélkül működik. :) Kitartás továbbra is! Üdv, Klau

ivcsu 2009.10.23. 13:05:50

@Klaudiaanyu: Köszi, amúgy amikor voltam az optimumnál még nem volt epi-lasik, most viszont találtam egy szlovák honlapot, ahol ezt írják róla:
EPI - LASIK a legújabb, 2003 év végén a gyakorlatba bevezetett módszer. A Lasika és Lasek módszer előnyeit köti össze. A lényege abban rejlik, hogy speciális mikrokeratommal amellyel hasonlóan, mint a Lasiknál, lemetszik, de csak a szaruhártya epitel lamellát 40 mikrométer vastagságban, pontosan annak a szaruhártya strómájára való csatlakozásában. A lamellát kiméletesen lehajtják, elvégzik az excimer lézer ablációt és a lamellát visszahelyezik eredeti helyére.
Ennek a módszernek a PRK-l szembeni Előnye a gyorsabb, és lényegesen kevesebb fájdalommal járó műtét utáni, komplikáció mentes gyógyulás. A Lasek -kal szembeni előnye, hogy nélkülözi az alkohol kedvezőtlen hatását a szaruhártyára és ezért a gyógyulás gyorsabb, jobb és komplikáció mentes.
Lasik - kal szembeni hátránya a valamivel nagyobb műtét utáni diszkomfort a műtött szem mérsékelt szúrásának értelmében. Lasikkal szembeni előnye, hogy az EPI-LASIK a szaruhártya vastagságával nem korlátozott. További előnye az, hogy a vágat nem nyúl be a szaruhártya sztrómájába, amivel komoly komplikációk kerülhetők el a műtét során. Az epitel pontos és éles leválasztása a szaruhártya sztrómájától esélyt ad a komplikációmentes hegedés szempontjából a műtét utáni gyógyulásra. A Lasik után a 160 mikrónos lamella néha műtét utáni asztigmatizmust okozhat. Ezzel a Epi-Lasik után pontosabb műtét utáni eredményeket lehetséges elérni és elvégezhető a kontakt sportokat űző sportolóknál is. A világon ezt a módszert csak néhány munkahelyen használják, mert az epilasik mikrokeratóm ára magas.
Döntést arról, hogy melyik műtéti módszert fogják ajánlani a páciensnek, az orvos hozza meg a komplett szemvizsgálat és alapos beszélgetés után.
Hát nem tudom, most csinálják már az Optimumnál írtam is nekik, mert náluk lényegesen rövidebb az ismertető. Kiváncsi vagyok mit válaszolnak. A barátnőddel mi van, megműtötték?
Üdv: Ivcsu

Klaudiaanyu 2009.11.01. 11:08:53

@ivcsu: Szia! Az Optimumnál a PRK és a LASEK egy árban van, tehát én úgy gondolom, hogy több szempontból is a LASEK éri meg jobban.
A barátnőm (pontosabban egy barátnőm barátnője) még nem ment műtétre, mert még nem szánta el magát, pedig mondta, nagyon meggyőzőnek találja a klinikát, és ha műtétre adja fejét, csak az Optimumot választja. (Nagyon bátornak tartja azokat, akik belevágnak, pedig tényleg nem kell tőle félni: a fogorvosnál a fogpolírozás kellemetlenebb, tapasztaltam :). Az Optimumnál most október 31-vel véget ért a 25%-os kedvezmény, sajnos, de bízzunk benne, hogy hamarosan újra kitalálnak valamilyen akciót! Szerintem a LASEK nagyon ígéretes. Már döntöttél, hol lesz a műtéted? (Továbbra is kitartás!) Üdv, klau

ivcsu 2009.11.02. 10:20:48

Szia! Hát fogalmam sincs. Küldtél egy linket az epi-lasikról köszike. Írtam az Optimumnak, egy kicsit bővebb tájékoztatást lehetne -e kapni róla, de ennyit írtak: "Ön erre nem alkalmas" Hát nem lehetek nekik szimpatikus az biztos, vagy fogalmam sincs, de az alkalmasságim náluk 5 perc! volt, az epi-lasikról azt írják vékony szaruhártyával rendelkezőknek -hát én az vagyok, örültem is végre- ráadásul nem függ a szaruhártya vastagságtól!? ezt írják róla erre lettem volna kiváncsi, hogy akkor ez mi? Majd másnap felhívtak, mondták náluk dioptriánként 15 mikront távolítanak el ami nálam rengeteg mert nagyon rossz a szemem (végülis 3,5 D) annyira levékonyítanák a szaruhártyám, hogy egy esetleges trauma hatására akár kifolyhat a szemem...hűű az tényleg gáz, de akkor az Orbi-dent-nél nekem 9 mikront mondtak dioptriánkén, ami majdnem a fele végülis valóban nem mindegy. A hölgy mondta is teljesen mindegy melyik műtétet választanám az összes a lézer pontosságán múlik. Na bumm a végén kiderül, hogy a 215 ezer Ft-os ugyanaz, mint a 100 ezer Ft-os csak hangzatosabb neve van?! Van valami valóban a lézerben mert Optimumnál 15 mikron/D Orbi-dent 9 mikron/D hát nem mindegy főleg az én esetemben. Optimumnál még azt is mondta a hölgy végülis nem az eljáráson van a hangsúly, hanem a lézeren és pl aki 2 évvel ezelőtt nem volt alkalmas, azt most műtötték. Csak azt olvastam itt ott, hogy az Optimumnál nem a fejlesztésen van a hangsúly, mármint lézer terén, úgyhogy nem tudom kezdem feladni, mert nem 5 év boldogságot akarok 30 év szenvedésre cserélni, ha vmi nem lesz ok, bár a szemüveget gyűlölöm a kontaktlencsémet pedig május óta nem fogadja el a szemem 6 évig bírta, kísérleteztünk azóta az orvosommal, de igazából talán egy jöhetne szóba, de az sem 100%os a szememnek úgy meg nem igazán van értelme. Versenyszerűen kézilabdáztam kb májusig, de ugye a szemüveg....ezért vagyok igazából elkeseredve.

Klaudiaanyu 2009.11.02. 23:53:16

Szia! Sajnálom, hogy ennyire nehéz a helyzet. De azt mindenképpen jól teszed, hogy jól körbejárod a kérdést. Őszintén, mi anno elég sok tanulmányt átolvastunk, és nem emlékszem arra, hogy az feltűnt volna, hogy az eltávolított réteg dioptriánként 15mikron/9 mikron lett volna más és más lézerrel... Persze, ez nagy eltérés.
Én az Optimum orvosaiban, pontosabban az én orvosomban, Palotás Csillában nagyon megbízom. Ráadásul elég sokszor betelefonáltam, többször kértem a műtét előtt konzultációt, és sosem volt az az érzésem, hogy meg akarnának dumálni; mindig korrektek voltak.
Engem sokáig vizsgáltak. Az első vizsgálati lépések egyike a szaruhártya vastagságának bemérése: tehát ha a Tiédet vékonynak találták, akkor valószínűleg, nem is mentek tovább a vizsgálatban.
Viszont én konkrétan az Orbi-Dentről aggasztó véleményeket olvastam egy fórumon. Én hozzájuk semmiképp sem mennék. Jelzem, ez vélemény, tehát nem minősül sem hírnév, sem hitelrontásnak, nem tényállítást közlök. (Mellesleg jó véleményt is olvastam, de keveset. No, meg halottról és orvosról vagy jót vagy semmit, inkább, ugye...:) Focus Medicalnál voltál? OptikMednél? Nagy Zoltán Zsolthoz mindenképpen érdemes elmenni. Szorítok Neked!!!
(A 3,5 dioptr. még nem olyan vészes, de valóban határeset lehet.)

ivcsu 2009.11.03. 11:18:42

Szia!
Igazából beleástam magam az epi lasik témába, sok angol és német nyelvű oldalt elolvastam róla és egyáltalán nem értem, mert mindegyiknél azt írják a vékony szaruhártyával rendelkezőknek hát az vagyok. Mindegy ...írtam Győrbe náluk is van epi lasik, de nem válaszoltak még. Félre ne érts nem erőltetem mindenáron a műtétet 10 éve lettem szemüveges, ebből 6 év kontaktlencse volt és vannak emlékeim milyen jó volt úgy felébredni, hogy nem az éjjeli szekrényemen kerestem a szemüvegemet. Szeretném ha újra így lenne, én nem félek a műtéttől, nem félek a fájdalomtól. nem félek a lábadozástól, csak én ilyen speciális eset vagyok úgy látom, pedig már lassan az álmaimat is homályosan látom :(
Tudod mindig azt hittem akiknek megvan rá a pénze, elmúlt 18 éves az utóbbi egy évben nem romlott a szeme stb..amiket hirdetnek azok az emberek műthetők, hát sajna nem (pedig az előbbiekkel rendelkezem) Az sem zavarna, ha többet nem kézilabdázhatnék, mással is le tudom kötni magam, de egyenlőre ez van...sok orvos sok vélemény, kinek higgyek?

Klaudiaanyu 2009.11.03. 21:33:58

Szia! Azt gondolom, hogy előbb-utóbb megvalósul az álmod. Én abban hiszek, hogy ha valaki valamit nagyon szeretne elérni, akkor sikerül. És az esélyed is megvan rá, ez egyértelmű. Mondjuk azt nem tudom, hogy az Optimumnál miért nem vállaltak el... Ha megyek kontrollra, megkérdezem személyesen is ezt az Epi-Lasiket. Bár mostanában nem tudom, eljutok-e hozzájuk... Szerintem a héten beszélek velük telefonon, rákérdezek. Milyen vastag is a szaruhártyád? (Megpróbálom visszakeresni is azért, valahol írtad, nem?) Arról mintha olvastam volna, hogy Győrben is van Epi-Lasik... Optimumnál melyik orvos vizsgált? Uh, tudom, mennyire szeretnéd... Én már annyira megszoktam, hogy jól látok, hogy néha azt hiszem, már nem is tudom értékelni, mert annyira természetes. Hát igen, a jót könnyű megszokni. :) De kívánom, hogy hamarosan Te is remekül láss szemüveg nélkül. :) Mindenképpen írj, mit mondtak a győriek! Nagyon drukkolok! Kitartás, kitartás! :)üdv, klau

ivcsu 2009.11.04. 13:13:01

@Klaudiaanyu: Szia 453 és 462 sajna és -3,5 D
Dr. Szalka (Andrea a keresztnevére nem emlékszem hirtelen) volt az Optimumnál. Győrből még nem válaszoltak, lehet inkább felhívom őket. Köszönöm, hogy te legalább drukkolsz, a kis családom már kezd hülyének nézni, hogy ennyit foglalkozom a témával és mondják adjam fel. Tudod ők nem szemüvegesek, csak én és aki soha nem volt szemüveges az nem érti meg ezt soha!
Igenis küzdök, nem adom fel!!!!!!!!!

Üdv: Ivcsu

Klaudiaanyu 2009.11.11. 20:43:22

@ivcsu: Szia! A kontroll vizsgálat miatt beszéltem az Optimummal, és rákérdeztem, hogy a 453 és a 462 érték valóban kevés-e. Az asszisztens megerősítette, hogy ez igen alacsony érték. Ilyen esetben a LASEK (alkohollal oldják fel a réteget) jöhet szóba inkább, mint az Epi-Lasik, de függ a szaruhártya felszínétől, redőzöttségétől is. A következő héten megyek vizsgálatra, megkérdezem Palotás doktornőt is. Jó lenne, ha meg lehetne a Te szemed is műteni, de az igaz, hogy mindenáron nem szabad erőltetni a dolgot, ha orvosilag nem ajánlott, el kell fogdni. Még az is lehet, hogy néhány év múlva előáll a tudomány egy új módszerrel... Győriek mit válaszoltak? Igaz, ők is csak személyes találkozó, vizsgálat után tudnak biztosat mondani. Azért még ne add fel! Üdv, klau

ivcsu 2009.11.12. 12:21:46

Szia!
Nagyon jól esik, hogy segíteni próbálsz!!!!!Győrbe nov. 23-án megyek, azt mondták jobb személyesen. Amikor az Optimumnál voltam a LASEK eljárást nem említették, mint lehetőséget :(
Igazad van nem mindenáron akarom megműtetni a szemem, csak 5 orvos 5 véleményét hallottam eddig. Ezért akarom kideríteni, hogy akkor mi van. Addig is próbálom nem feladni....
Üdv. Ivcsu

Klaudiaanyu 2009.11.28. 15:50:55

@ivcsu: Szia! A héten voltam az Optimumban kontrollon, rákérdeztem a Te esetedre is, vittem az adataid. A doktornő rögtön azt mondta, ő nem javasolja, mert tényleg nagyon vékony a szaruhártyád. Ha tényleg több orvos is azt állítja, nem ajánlott, akkor inkább fogadd el. És ki tudja, tán a tudomány pár éven belül előáll új megoldással, és a Te szemed is biztonsággal műthető lesz. Ha mondjuk 5 orvosból 3 azt mondja, nem műthető, akkor én inkább rájuk hallgatnék.
Ha a szemed a kontaktlencsék valamelyikét bírja, akkor inkább azt viseld. Nagyon figyelj oda, hogy rendesen tisztísd, figyelj oda a műkönny használatára, hogy minél tovább tudd kényelmesen, minden probléma (allergiás reakció produkálása) nélkül hordani. (Én anno erre nem figyeltem oda tökéletesen (volt, hogy kontaktlencsében aludtam, mert nem volt épp nálam kontaktlencse folyadék, stb.)), így lehet, az allergia kialakulásához én is hozzájárultam. A győriek mit mondtak?

ivcsu 2009.11.28. 16:38:55

@Klaudiaanyu: Szia!
Voltam Győrben is ott is azt mondták minden ok, de CSAK PRK! Végülis engem csak az Optimumban utasítottak el, hogy semmire nem vagyok alkalmas máshol a prk-t javasolták, itt is. Nem értették az Optimumban miért utasítottak el, mert a prk a vékony szaruhártyával rendelkezőknek is ajánlott. A kontaktlencse nekem már nem működik sajna, pedig mindig vigyáztam rá, nem aludtam benne, tisztítottam, nem léptem túl a megengedett időt és mégis ez lett...hát nem tudom, de mindent köszi, ha lesz vmi jelentkezek.

Klaudiaanyu 2009.11.28. 18:12:42

Szia! Ha máshol a PRK-t javasolták, akkor bevállalható. Az Optimumnál a PRK-ra én is rákérdeztem a TE esetedben, mondták sok mindentől függhet, de az érték annyira alacsony, hogy nagyon meg kell fontolni, alapvetően a műtétet ilyen alacsony értékek mellett nem javasolják.
Amúgy pont most olvastam, hogy a vizsgált páciensek 60-70%-a alkalmas csak a szemműtétre, tehát nem olyan ritka a Te eseted.
Akkor van még remény! :) A PRK-ban nagyon jók vagyunk Magyarországon, a Mária utcai szemklinikát is nagyon dicsérik. Nagy Zoltán Zsolt is ott dolgozik, ő a PRK guruja, csak sokat kell várni rá.
Mindenképpen jelentkezz a fejleményekkel! Remélem, hamarosan Te is élvezheted a tökéletes látást.:)

ivcsu 2009.12.14. 17:49:09

@Klaudiaanyu: Szia! December 4-én műtöttek PRK-val Győrben. Sajnos még nem látok tisztán, de bízok benne, hogy javulni fog. Addig is cspegtetek. Én Tobradex-et kaptam.

Klaudiaanyu 2009.12.14. 22:08:40

Szia! Örömmel olvastam, hogy megműtöttek. Biztos minden rendben lesz, különben nem vállalták volna... Még csak 10 nap telt el, ez nem olyan sok idő. Egy ismerősöm a 10 napon ment már dolgozni, de ő is mondta, hogy nem tökéletes még a látása. Én is tobrexet használtam, sőt többször is kellett még soron kívül, mert volt egy kisebb gyulladás a szememen később, de az a műtéttől független volt. Nekem nayon bevált. A lényeg, hogy szinte percre pontosan csepegtess, és akkor minden rendben lesz. A műtét utáni napokban fájt a szemed? Szedtél fájdalomcsillapítót?
Uh, nagyon drukkolok, hogy mihamarabb jól legyél! :)
Én már annyira megszoktam, hogy tökéletesen látok, hogy olykor lelkiismeret-furdalásom van, hogy nem értékelem eléggé...:) Remélem, hamarosan már Te is így fogsz érezni.:) Nagyon örülnék, ha olykor jelentkeznél, előre is köszönöm! Jobbulást kívánok!

ivcsu 2009.12.15. 15:15:30

@Klaudiaanyu: Szia Ben_G vagyok az Ivcsu öccse és egyben titkára, mert még nem nagyon bírja a gépet. =) Írom amit diktál:
Pénteken délután volt a műtét és nagyon izgultam, de nem tartott sokáig, nem volt kellemetlen. Olyan 6 óra körül éreztem, hogy fáj a szemem, mert nem kaptam terápiás kontaktlencsét, hanem leragasztották. Mondták, így jobban fog fájni, ezért ha gondolom írnak fel fájdalom csillapítót. Mondtam rendben és mondták is, hogy ne a 10-es hanem a 20-as kiszerelést váltsuk ki. Kb.hajnali 3-kor nagyon fájt akkor vettem be még egyet (ez ilyen por amit vízbe kell feloldani). Mondták, ha tudunk maradjunk szerdáig Győrbe, szeretnének minden nap megsasolni, de sikerült megoldanunk. Igazából nekem olyan érzés volt a PRK műtét, mintha nagydarab üvegszilánkokkal töltötték volna fel a szememet, ami bök viszont nem szedhetem ki és napról napra csökken az üvegszilánk mérete és 2-3 nap múlva csak homokszemnek érzem. Szombaton levették a kötést, szememet nem tudtam kinyitni, kaptam Floxal-t és hétfőre behámosodott. Onnantól fogva Tobradex-szel csepegtetek. Úgy igazából hétfőtől tudom nyitva tartani a szemem és azóta olyan minőségben látok, hogy nem hiányzik a szemüvegem, de közel sem 100%-os még. A bal gyengébb a jobb erősebb, ezért kicsit lehúzza a jobbot, de a doki is mondta, ez normális. Továbbra is mindenképp írok neked, hisz nagyon sok mindenben erőt adtál, hogy végig tudjam csinálni. Nagyon jó, hogy megtaláltam a Blogodat és ígérem még jelentkezni fogok. Pussz Ivcsu!

Klaudiaanyu 2009.12.19. 21:24:08

@ivcsu: Sziasztok! Uh, ez a "sok üvegszilánk"-fájás nem hangzik jól, de mondták mások is, hogy PRK-nál ez normális. Igaz, vannak olyan ritka szerencsések, akiknek szinte alig van fájdalma. Szerintem hamarosan be fog állni a látásod. Napszemüveget majd kell hordanod, gondolom, ha kimész a természetes fényre, ugye?
Biztos, lassabb a gyógyulás, de csak türelem kell (mint általában mindenhez..). Ez sokszor nehéz, de a végén beigazolódik, hogy érdemes. Remélem, legközelebb már Te tugsz írni :), és remekül fogsz látni. Egy ismerősömnek mostanában volt a műtéte, kb. egy hét múlva tudott már dolgozni, órákat ült monitor előtt, de neki is az elején hamar elfáradt a szeme. Kitartás!
Köszi, Ben_G a segítséget! Jók legyetek! Várom az újabb bejelentkezéseteket! Üdv, Klau

ivcsu 2009.12.20. 13:39:48

@Klaudiaanyu: Szia! Most már sokkal jobb a látásom...:) Ez az üvegszilánk-fájdalom nem olyan szörnyű ám, én rosszabbra készültem fel. Annyira örülök, hogy megtaláltam a blogodat, sok erőt és kitartást adtál nekem, még így ismeretlenül is. Napszemcsit valóban hordok, de az nem zavar. Szemüveg és kontaktlencse nélkül élni fantasztikus, már vártam ezt az érzést, reggel kinyitom a szemem és látok :) Ez a legszebb karácsonyi ajándék :)
Köszi, hogy vagy Klaudiaanyu :)
Még jelentkezem, de addig is Kellemes Ünnepeket!!!!!!!!!
Puszi: Ivcsu

Klaudiaanyu 2010.01.11. 23:31:41

Szia Ivcsu! Hogy vagy? Milyen a látásod? Remélem, minden a legnagyobb rendben van, és élvezed a tökéletes látás örömét. :) Nagyon hamar meg fogod szokni! :) Kívánom Neked, hogy ez az élmény is hozzásegítsen ahhoz, hogy egy életen át tudj örülni és értékeli minden egyes pillanatot. Én csak most jöttem rá igazán, mennyire fontos is ez...Pedig úgy tudtam, eddig is értékeltem...Sokáig úgy tartottam, hogy a szívhez szóló idézetek "értékeld az életet, örülj minden szépnek és jónak" azért mégis csak kicsit szentimentális dolgok...Ma kiderült, egyik barátnőmnek jóindulatú agydaganata van.. Véletlenül fedezték fel az orvosok egy arcüreggyulladás révén. Tudod, azt gondolod, ilyen Veled nem eshet meg, fiatal vagy, életvidám, jó ember, és egyszer csak közlik, "ne aggódjon, kedves, de jóindulatú agydaganat van. Lehet, nem kell műteni, de lehet, igen." És most még jobban értékel mindent. Bár nem tudom, miért vele történik, eddig is értékelt minden szépet és jót... Bízom benne, hogy minden rendben lesz vele...Egyébként most ő is még jobban örül annak, hogy jól lát...:) És most minden egyes vidám, boldog pillanatot az életében még fontosabbnak tart... :) Szóval, azt kívánom az Új Évre, hogy mindenki vegye észre a jelenlévő jót az életében.. Mert rohadt szentimentálisan hangzik, de csak ez a lényeg... és ez a szemműtét is egy ilyen út ahhoz, hogy ezekhez a felhőtlen pillanatokhoz közelebb kerüljünk...:) Boldog Új Évet! :) :)

ivcsu 2010.01.12. 15:01:04

@Klaudiaanyu: Szia Klaudiaanyu! Nagyon igazad van, egyetértek.
Épp tegnap voltam az egyhavi kontrollon és a jobb 120% a bal "csak" 100% Bár mondták mivel prk műtétem volt lehet még ingadozik egy kicsit, de be fog állni, sajnos lett egy szővődménye a műtétnek, amit a doktornő szerint 1 hónapon belül rendbeteszünk Tobradex-el, eddig is ezt kellett használnom, de úgy volt az első havi kontroll után, ha minden ok lecserélünk Fluconra, hát nekem még egy hónapig biztos nincs csere, ugyhogy februárban ujabb kontroll, mert a Tobradex-el meg vigyáznom kell, mert egy picit megemelte a szemnyomásom, viszont a szövődményt meg csak a Tobradex-el lehet kezelni..........
Neked is Boldog Új Évet! Bízom benne én is a 2010et már jobb színben "látom" :)

ivcsu 2010.04.08. 13:58:07

Szia Klaudiaanyu!
Már régen jelentkeztem, de úgy gondoltam ismét írok neked túl vagyok a 4. havi kontrollon és mind2 szemem 120%-os, nekem sajnos eddig minden hónapban volt kontrollom, mert első hónapban vmi szövődményem volt, ill. a Tobradex kicsit megemelte a szemnyomásom, de azóta már Flucont használhatok. És most "csak" 6. havi kontroll lesz, mert ugye prk-s vagyok!

Klaudiaanyu 2010.04.13. 22:35:42

@ivcsu: Szia Ivcsu! Nagyon örülök, hogy jelentkeztél! :) Az eredményeknek meg pláne!Emlékszem, nem volt egyszerű a műtétet összehozni, de Te kitartó voltál, és meg is lett a gyümölcse! :) Nagyon örülök Neked!
Azt hiszem, mostantól az a fontos, hogy megtartsuk a szuper látásunkat, és megpróbáljuk csökkenteni annak esélyét, hogy a sok olvasástól, monitor bámulástól a szemünk látása esetleg rosszabb legyen idővel.
Köszönöm, hogy írtál! :) Derűs napot! klau

Kovlárka 2012.03.09. 00:07:20

Sziasztok! Látom elég régiek a bejegyzések, de pont ilyet kerestem! :) Remélem még nézitek és válaszoltok! Igazából Ivcsut szeretném megkérdezni, hogy hogy ment a lábadozás, volt-e valami baj, és persze hogy most hogy van, több mint 2 évvel a műtét után. :)

Ugyanazzal a problémával küzdök, mint ő küzdött anno, vékony a szaruhártyám 457, 458, mondjuk kicsit kevesebb a dioptriám 2 és 2,5, plusz egy felesnek megfelelő cilinder. Ami nagyon furi, hogy a FocusMedical-ban először azt mondta a dokitornő, hogy háát talán PRK-val, aztán arra is nemet mondott, a Budai Szemészeten meg azt mondták, hogy PRK-hoz túl vékony, LASIKet javasolnak, kaptam is időpontot. ???
Engem nem zavar hogy ez a drágább, mert megérne annyit, hogy kevesebb a lábadozás, meg nem kell annyit napszemcsizni stb, de most akkor nem értem hogy engedhetik a LASIK-et nekem, amikor ti is azt írjátok, hogy a PRK a jobb a vékony szaruhártyásoknak...

Remélem Ivcsu jól van és csupa pozitív dolgot fog mesélni! Ha nem kapok már választ, akkor is köszönöm, hogy írogattatok itt egymásnak és elolvashattam!:)

Üdv.
K.

Klaudiaanyu 2012.03.12. 22:43:27

Szia Kovlárka! Tudom, Ivcsu véleménye érdekel, ám nem tudom, ő nézi-e még ezt a blogot. Palotás Csilla doktornőt ajánlom az Optimumnál, szerintem a legjobb szakember. Ő biztos csak akkor vállal el, ha biztos a dolgában, de majd Ő úgyis elmondja, van-e kockázat, és ha igen, mekkora. Anno azért esett rá a választásom, mert megnéztem a 3 nagyobb lézer központ orvosainak önéletrajzait, és az övé volt a legmeggyőzőbb. Anno csak az Optimum orvosainak önéletrajzát találtam meg, de lehet, azóta a többiek is feltették a netre.
Amúgy az én szemem jól van azóta is, egyelőre úgy tűnik, nem romlik. :) Remek érzés szemüveg nélkül lenni nap mint nap, most ejtőernyőzés is tervbe került. :) :) Majd meglátjuk! :) Üdv, -klau-

Pipás Ildikó 2013.09.23. 14:20:31

Sziasztok!
Nekem jövőhónapban műtik a szemem PRK -val mert csak azzal tudják a vékony szaruhártyása szemet műteni!Ha a szemem lehetővé tette volna akkor a FemtoLasik kezelést választottam volna,de így is jó!A lényeg na kelljen szemüveg,vagy kevesebb dioptria kelljen!Meglátjuk mi lesz izgulok,főleg a műtét utáni fájdalomtól!Remélem jól fogom bírni!Ha van még másnak ilyen élménye az leírhatná!Nekem is határon vannak az értékeim,de még éppen beleférek!
Köszi a választ!Ildi

Klaudiaanyu 2013.09.23. 22:40:03

Szia Ildikó! Nagyon sok sikert kívánok! Biztosan jól fog sikerülni. :) Üdvözlettel: Klau
süti beállítások módosítása