HTML

Szemműtét Dilemma Blog: Lasik vagy PRK?

Elhatároztam végre, rászánom magam a szemműtétre! Hónapokig olvastam, kutakodtam, science fiction rémhírekről és tökéletes gyógyulásokról hallottam. Még egy héttel a műtét előtt is bizonytalan voltam: Lasik vagy PRK legyen. A neten annyi mindent olvasni, ezért eldöntöttem, hogy én is megírom, hogyan jutottam el a szemműtétig, bízva abban, hogy mások döntését megkönnyítem. Ha TE IS LASIK-MŰTÉTEN ESTÉL ÁT, KÉRLEK, OSZD MEG VELÜNK ITT SAJÁT TAPASZTALATAID! :)

Friss topikok

  • Klaudiaanyu: Kedves svabin! Hogy vagy? Milyen volt a lábadozás? A szemed azóta hogy bírja a monitor előtti munk... (2013.11.05. 21:20) ...újabb szemteszt...
  • Klaudiaanyu: Szia Ildikó! Nagyon sok sikert kívánok! Biztosan jól fog sikerülni. :) Üdvözlettel: Klau (2013.09.23. 22:40) Szempróba
  • A-Mari: Nekem 2012. november 21én volt IntraLasik szemműtétem. Nincs olyan érzésem hogy életem legjobb dö... (2013.02.07. 19:43) szemvizsgálat (part2)
  • Éva Bihari: Szia!! Én is beálltam a sorba.... műtét előtt néhány napig betyár rossz volt....holnap leszek 6 ... (2013.01.23. 18:16) 3. havi kontroll
  • ÚjLány: @svabin: Szia! Most is van akció: www.optimuminfo.hu/hu/kapcsolat/ugyfelszolgalat/araink/ Maga a m... (2012.07.11. 13:38) Lassan 3 éve...

3. havi kontroll

2009.11.28. 16:18 Klaudiaanyu

A héten végre eljutottam a 3. havi kontrollra (egy kis csúszással). A szemem remek, a lebeny pereme még réslámpával sem látszik! :) Ennek nagyon örülök. A doktornő nagyon be volt táblázva, mégis nagyon türelmes volt, kedves, és válaszolt minden kérdésemre.

Az egy hetes kontrollon a visus eredmények: a bal szememen 0,85 jobb szememen:1,0 volt. Most mindkettőn 1,0. Még mindig határozottan úgy érzem, a bal szememmel látok jól, állítólag az a "nem normális" 120%-os, de a jobb szemmel a távolban lévő kontúrokat duplán látom (pl. az irodánk túloldalán a felirat betűinek kontúrvonalait). De az ember két szemmel néz, ugye, tehát valójában nem érzékelem ezt. (Még mindig nem szoktam le arról, hogy teszteljem a látásom: ilyenkor felváltva nézek hol egyik, hol másik szememmel, olykor vicces helyzetekbe kerülök emiatt. :)

Este hazafelé a fényköröket még látom a fényforrások körül, olykor reggelente az autók lámpájának is van fényköre, melytől pl. egy közeledő autó rendszámát nem tudom elolvasni néhány másodpercig, mert a két lámpa körüli fénykör összeér.

Összefoglalva továbbra is azt gondolom, hogy a legjobb döntés egy ilyen szemműtétbe belevágni. Egy kolléganőmnek is megjött a kedve: igaz, neki PRK műtéte lesz.

Szoláriumban is voltam azóta, és hogy lássam, hány perc van még hátra a fényfürdőből, ki is nyitottam a szemem. :) Mellesleg nagy élmény volt, mert korábban, ha szemüveget viseltem épp, és netán hazafelé beugrottam a szoláriumba, mindig problémát okozott a hátralévő idő leolvasása a kijelzőről: konkrétan nem láttam.:)

Ma már annyira természetes, hogy nem hordok szemüveget, hogy valójában nem is tudom, milyen volt. :) A csepegtetés, a fénykörök pedig egyáltalán nem zavaróak!

Emlékszem, anno egy utazásra is nagyon fel kellett készülni kontaktlencseileg. Most Londont és majd nyáron New Yorkot is már úgy fogom látni, hogy nem kell aggódnom, van-e nálam folyadék, pótlencse. :) Majd erről is írok, de ez még odébb van. (Kint, New Yorkban találkozom majd egy ismerősöm ismerősével, akinek 10 éve volt Lasik műtéte, azóta is tökéletesen lát, minden rendben, de azért majd kifaggatom.)

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szemmutetdilemma.blog.hu/api/trackback/id/tr671558879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Éva Bihari 2013.01.23. 18:16:31

Szia!!
Én is beálltam a sorba.... műtét előtt néhány napig betyár rossz volt....holnap leszek 6 hetes!

Tökéletes minden!:)
süti beállítások módosítása