HTML

Szemműtét Dilemma Blog: Lasik vagy PRK?

Elhatároztam végre, rászánom magam a szemműtétre! Hónapokig olvastam, kutakodtam, science fiction rémhírekről és tökéletes gyógyulásokról hallottam. Még egy héttel a műtét előtt is bizonytalan voltam: Lasik vagy PRK legyen. A neten annyi mindent olvasni, ezért eldöntöttem, hogy én is megírom, hogyan jutottam el a szemműtétig, bízva abban, hogy mások döntését megkönnyítem. Ha TE IS LASIK-MŰTÉTEN ESTÉL ÁT, KÉRLEK, OSZD MEG VELÜNK ITT SAJÁT TAPASZTALATAID! :)

Friss topikok

  • Klaudiaanyu: Kedves svabin! Hogy vagy? Milyen volt a lábadozás? A szemed azóta hogy bírja a monitor előtti munk... (2013.11.05. 21:20) ...újabb szemteszt...
  • Klaudiaanyu: Szia Ildikó! Nagyon sok sikert kívánok! Biztosan jól fog sikerülni. :) Üdvözlettel: Klau (2013.09.23. 22:40) Szempróba
  • A-Mari: Nekem 2012. november 21én volt IntraLasik szemműtétem. Nincs olyan érzésem hogy életem legjobb dö... (2013.02.07. 19:43) szemvizsgálat (part2)
  • Éva Bihari: Szia!! Én is beálltam a sorba.... műtét előtt néhány napig betyár rossz volt....holnap leszek 6 ... (2013.01.23. 18:16) 3. havi kontroll
  • ÚjLány: @svabin: Szia! Most is van akció: www.optimuminfo.hu/hu/kapcsolat/ugyfelszolgalat/araink/ Maga a m... (2012.07.11. 13:38) Lassan 3 éve...

Lassan egy éve...

2010.05.23. 12:38 Klaudiaanyu

...volt a szemműtétem. Gondoltam, bejelentkezem: még mindig remekül vagyok. És még mindig életem egyik legjobb döntésének tartom, hogy rászántam magam. Sem edzésen, sem a szaunában nem jelent gondot többet a szemüveg/kontaktlencse. :)

Épp most költözködöm, és hirtelen belém hasított a felismerés, hogy a kontaktlencse folyadék otthon maradt. :) Még vannak ilyen berögződések ennnyi idő után is.

Mellesleg anno volt egy olyan félelmem, hogy ha esetleg éjjel hirtelen "vészhelyzetre" ébrednék fel, pl. betörnének, stb. hirtelen nem látnék semmit sem. Először szemüveget kellene találnom, aztán cselekedni. Most meg ez nem okoz gondot. Simán alszom egyedül is a lakásban. :)

A jobb és bal szemem közt van némi különbség, de nem jelentős, ugyanannyi lehet, mint a műtét utáni vizsgálatok során. Még reggel és este műkönnyet használok, nappal már nem, mert elfelejtem -ami azért nem jó.

Hamarosan visszamegyek a kontrollra, megírom a részleteket.

Addig is: Szemjóga! (Forrás:www.netambulancia.hu)
1. Csukd be a szemeidet és az ujjaiddal többször simíts végig a szemöldöködön, finoman masszírozd meg a halántékodat, és a két mutatóujjaddal masszírozd meg az orrnyergedet és a külső-belső szemzugaidat. 
Körkörös mozdulatokkal masszírozd meg a homlokodat, túrj bele a hajadba és az ujjaiddal mozgasd meg a fejbőrödet minden irányba.

2. A tenyereidet dörzsöld (energetizáld) jól össze, amíg finom forró nem lesz.

3. Borítsd a domború tenyereidet a két szemedre, úgy, hogy fénysugár ne szűrődjön be, de ne is nyomd a szemgolyódat. Hunyd be a szemedet és élvezd néhány percig ezt a finom állapotot.

4. Vedd le a kezeidet, nyisd ki a szemeidet, nézz magad elé, úgy 3-5 méterre, és egy képzeletbeli mozivászonra rajzolj a szemeiddel vízszintes vonalat jobbról  balra a látásmeződ széléig és vissza. Ismételd legalább 8-10-szer. Figyelj rá, hogy a mozgást ne az orrod hegyén végezd, hanem a távoli mozivásznodon, és a mozgást csak a szemeid végezzék, a fejed ne mozduljon!

5. Most függőleges vonalakat rajzolj fentről lefelé, s vissza (8-10-szer) - egyebekben, mint a 3. pont.

6. Most átlókat rajzolj a jobb felső sarokból a bal alsóba, s vissza (8-10-szer) - egyebekben, mint a 3. pont.

7. Most átlókat rajzolj a bal felső sarokból a jobb alsóba, s vissza (8-10-szer) - egyebekben, mint a 3. pont.

8. Most rajzold le a „fekvő nyolcast" a vásznadra, látásmeződ teljes területét bejárva (8-10-szer.

9. Végül írd le egyszer a szemeiddel az ABC-t (bármelyik írásstílus megfelel, de legjobb a zsinór).

10. Végül ismételd meg a 2-3. pontot.


Naponta többször is elvégezhető, amikor fáradtak a szemeink, de enyhébb fejfájást is megoldhatunk vele. 
Súlyosabb tünetek esetén ne felejtse el felkeresni szemorvosát!

 

 

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szemmutetdilemma.blog.hu/api/trackback/id/tr752024908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Klaudiaanyu 2010.07.31. 13:58:53

A Statisztikát elnézve jó néhányan olvassátok a bejegyzéseket! :) Ennek nagyon örülök, és köszönöm, hogy időt szántok soraimra.

Ha fontolgatod a műtétet, kérdések cikáznak a fejedben a műtéttel kapcsolatban, azt is írd meg, szívesen válaszolok, nem bánom, ha kicsit interaktívabbá válik az oldal. :)

Ha Te is LASIK-műtéten estél át, kérlek, írd meg tapasztalatod. Ezzel másoknak is segítenél.

Derűs napot!

Klau
süti beállítások módosítása