HTML

Szemműtét Dilemma Blog: Lasik vagy PRK?

Elhatároztam végre, rászánom magam a szemműtétre! Hónapokig olvastam, kutakodtam, science fiction rémhírekről és tökéletes gyógyulásokról hallottam. Még egy héttel a műtét előtt is bizonytalan voltam: Lasik vagy PRK legyen. A neten annyi mindent olvasni, ezért eldöntöttem, hogy én is megírom, hogyan jutottam el a szemműtétig, bízva abban, hogy mások döntését megkönnyítem. Ha TE IS LASIK-MŰTÉTEN ESTÉL ÁT, KÉRLEK, OSZD MEG VELÜNK ITT SAJÁT TAPASZTALATAID! :)

Friss topikok

  • Klaudiaanyu: Kedves svabin! Hogy vagy? Milyen volt a lábadozás? A szemed azóta hogy bírja a monitor előtti munk... (2013.11.05. 21:20) ...újabb szemteszt...
  • Klaudiaanyu: Szia Ildikó! Nagyon sok sikert kívánok! Biztosan jól fog sikerülni. :) Üdvözlettel: Klau (2013.09.23. 22:40) Szempróba
  • A-Mari: Nekem 2012. november 21én volt IntraLasik szemműtétem. Nincs olyan érzésem hogy életem legjobb dö... (2013.02.07. 19:43) szemvizsgálat (part2)
  • Éva Bihari: Szia!! Én is beálltam a sorba.... műtét előtt néhány napig betyár rossz volt....holnap leszek 6 ... (2013.01.23. 18:16) 3. havi kontroll
  • ÚjLány: @svabin: Szia! Most is van akció: www.optimuminfo.hu/hu/kapcsolat/ugyfelszolgalat/araink/ Maga a m... (2012.07.11. 13:38) Lassan 3 éve...

Lassan 3 éve...

2012.06.03. 18:23 Klaudiaanyu

..., hogy megműtöttek az Optimumban! Gondoltam, bejelentkezem, hogy tudassam, remekül látok!!!:) Reggel és este műkönnyet használok, mert a szemem elég száraz, de ez a műtét előtt is így volt. Valószínűleg a szemszárazságot a monitor előtt végzett napi 8 óra munka okozza, és az, hogy alapvetően nem alszom sokat, tehát nem kímélem nagyon a szemeim. Júliusban megyek kontrollra, természetesen beszámolok az eredményről. :)

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szemmutetdilemma.blog.hu/api/trackback/id/tr144563143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

svabin 2012.06.07. 22:13:27

Szia Klaudia!
Majd meselj mi volt a kontrollon! Meg nem csinaltattam meg, egyszerüen idöhianyban szenvedek...

ÚjLány 2012.06.30. 19:59:58

Üdvözlet Klaudiaanyunak és Mindenkinek, aki olvassa a blogot!

Utólag írok, ugyanis tegnap, június 29-én volt a szemműtétem az Optimumnál.
Először is nagyon jónak tartom ezt a blogot, Klaudiaanyu abszolút pozitívan ír, nem beszél egyik módszer ellen sem. Mindenkinek más a jó, ez egyéni döntés és a vizsgálat eredményének a kérdése, nem szabadna semmilyen blogon szélsőségesen írni. Megjegyezném még, hogy Klaudiaanyu úgymond az utat is kitaposta másoknak, utánanézett, olvasott és ezt meg is írta. Én ezért választottam az Optimumot úgy, hogy épp csak annak néztem utána a neten, hogy máshol milyen módszereket használnak. Köszi Kaludiaanyu! 
Nem írom le az egész folyamatot, ahogy az Optimumnál működnek, ezt már olvashattátok, inkább azt mesélem el, ami nálam esetlek különbözött a korábban elhangzottaktól.
Pünkösd utáni keddre kaptam időpontot vizsgálatra, a Kaludiaanyut is operáló Palotás doktornőhöz szerettem volna menni. Délutáni időpontot kértem, nehezen találtunk, amikor telefonon jeleztem, hogy lehet más időpont is… ennek a következménye az lett, hogy nem a doktornő vizsgált meg, hanem egy másik orvos, de ez csak akkor derült ki számomra, amikor behívtak a rendelőbe. Végül nem volt gond, csak meglepett, így is a maximális figyelmet kaptam. A doktor a Zyoptix módszert ajánlotta, mivel a szaruhártyám még az átlagnál is vastagabb, és ebből is az aszférikus kezelést. A vizsgálat után pár napot gondolkodtam, aztán jelentkeztem műtétre, június 29-re, 16 órára volt leghamarabb időpont.
Jelzem, hogy én tömegközlekedéssel mentem, a műtét végére jöttek értem, szóval így is megoldható.
A doktornő először megvizsgált és végül úgy döntöttünk, hogy a Zyoptix PT módszer nekem jobb lesz, mert ez a rejtett fénytörési hibákra jobb megoldás. Megkaptam a Xanaxot, a pihenőszobában érzéstelenítő cseppet, fertőtlenítették a szememet és már csak várni kellett. Második voltam a sorban és utólag úgy láttam, hogy a „mi” doktornőnk csak az előttem levő hölgyet és engem operált, az utánunk következőket már más. Érdekesség még, hogy a műtőből telefonon szólnak ki a pihenőszobába, hogyha mehet a pácienst. Így mikor meghallottam a csörgést, tudtam, hogy én jövök! Habár úgy éreztem, hogy nyugodt vagyok, mégis azt gondoltam, hogy nem hatott a gyógyszer, mert nagyon dobogott a szívem… nem tudom más ezt hogy érezte.
A doktornő már elmondta korábban, hogy mire figyeljek, próbáljak nem pislogni majd a műtét alatt, stb… sajnos ezt nem tudtam maradéktalanul megvalósítani. :-) Konkrétan, szerintem tök béna voltam, habár a doktornő végig bíztatott, hogy ügyes vagyok, de azért megjegyezte, hogy ez a kihívás, de legalább nem unalmas. Ugyanis én nem használtam soha kontaktlencsét, sőt, a szemembe is az előzetes vizsgálatkor cseppentettek először. Szerintem ezért is lehetett, hogy a műtét alatt akaratlanul is viszonylag többet mozgott a szemem, annak ellenére, hogy a piros lámpára próbáltam figyelni és azt tenni, amit kérnek tőlem. Éreztem, hogy nagyon kapaszkodok az ágy szélébe...
A fentiek miatt ne gondoljátok, hogy fájdalmas a műtét, egyáltalán nem az! Maximum kellemetlen, de simán kibírható.
Érdekesség még, hogy miután végeztünk a bal szememmel, éreztem, hogy viszketni kezd az orrom, ezt jeleztem is és kérdeztem, hogy megvakarhatom-e. Nem volt szabad, de nagyon kedvesen megvakarták helyettem és a doktornő ekkor is nagyon megdicsért, hogy jól csináltam, hogy szóltam. Nem tudom elégszer elmondani, hogy mennyire kedvesek, a doktornő is folyamatosan bátorított, ez sokat segít. Nem tudom mikor mentem be a műtőbe, de kb. fél 6-kor jöttem ki, ezt láttam az órán :-)
Utána pihenőszoba, aztán már mehettem is ki, a doktornő még egyszer megnézte a szememet, mondta, hogy jól sikerült a műtét. Ellátott még tanácsokkal + jelezte, hogy ha elmúlik a fájdalomcsillapító hatása, akkor érezhetek fájdalmat is. Háromnegyed 6-kor napszemüvegben ülve már csak arra vártam, hogy jöjjenek értem.
Nekem nem nagyon folytak a könnyeim, csak szolidan, picit homályosan láttam, tényleg, mintha vízen át néznék. Olyan érzésem volt, mintha belement volna egy szempilla a szemembe. Útközben nézelődtem, láttam mindent, de jobban esett csukott szemmel ülni. Hazaérve csukott szemmel hallgattam a tv-t, pihentem, de aludni nem tudtam, szóval nem tudom, hogy mi volt azzal a Xanax-szal :-) Este fél 10 felé éreztem, hogy mintha a „belement a szemembe valami” érzés is megszűnt volna, teljesen jól éreztem magam. A jobb szemem alatt lett egy nagyon pici pont véraláfutás, ez gondolom majd felszívódik, de nem is nagyon lehet észrevenni.
Ajánlják a tájékoztatóban, hogy kádfürdőt vegyünk, és ne zuhanyozzunk. Hát, nekem nincs kádam, csak zuhanyom. Megoldottam, feltettem a védőszemüveget, hogy még véletlenül se menjen a szemembe víz, nem is ment, de még a szemüvegen sem volt egy csepp sem. Egyébként a védőszemüvegben kényelmesen lehet aludni,
Ma, szombaton, fél 8-ra kellett visszamennem. Nem mostam meg a szememet, ezt a doktornő is kérte, de nem volt vészes, csak mint az átlagos reggeleken. Először az asszisztens vizsgálta meg a szememet, aztán a doktornő a réslámpával + a tábláról kellett olvasnom. A jobb szemem finoman szemcsézett, ez is majd felszívódik, a lebeny teljesen rendben van. A nagy változás megtörtént, mondta a doktornő, az apró javulás meg már az idő kérdése, ezért sem láttam még az apró betűket teljesen jól a táblán.
Mától már kell csepegtetni a kétféle szemcseppet és a műkönnyet. Most délután éreztem picit, hogy ég a szemem, lehet, hogy délelőtt túl sokat nézelődtem. Így pihentettem picit, meg csepegtettem és rövid időn belül javult is.
Hát, így vagyok most. Hihetetlen, hogy látok, de hát látok szemüveg nélkül, sőt, napszemüvegben mászkáltam az utcán és mindent élesen látok! Nagyon jó érzés!! :-)
Vero :-)

Klaudiaanyu 2012.07.10. 22:35:41

@ÚjLány: Szia! :) Nagyon örülök, hogy hasznosnak találtad a blogot, köszönöm szépen, hogy írtál. Annak is örülök, hogy másnak is tudok segíteni tapasztaltaimmal. Az Optimum tényleg erről a páciens-centrikus hozzáállásának is köszönheti hírnevét. És persze annak is, hogy a legjobb szakemberekkel dolgoznak.
Ha esetleg később van kedved megosztani tapasztalataid, kérlek, írj, mert jó lenne, ha másoktól is érkeznének beszámolók.
Derűs napsütéses, szemüvegmentes napokat! :) Üdv, Klau

Klaudiaanyu 2012.07.10. 22:38:03

@svabin: Szia! Érdemes rászánni az időt! :) Kontrollon nem voltam, időhiány miatt -de igyekszem eljutni szemorvoshoz is. Általános szemvizsgálaton részt vettem, ahol csak a tábláról kell leolvasni a számokat, betűket, és még mindig látom azt, amit az átlag ember -az én koromban :)- már nem minden esetben. :) Kitartást! Remek érzés lesz! Üdv, Klau

ÚjLány 2012.07.11. 13:34:36

@Klaudiaanyu: Szia!
Az egy hetes kontroll (július 5.) eredménye: a jobb szemen 100%-os a látásom, a balon 95%-os. Pedig a doki szerint a jobb szememen látszik (vagyis 5-én még látszott), hogy valami történt, ez érzékenyebb is volt a műtét után.
Egy - számomra - új doki vizsgált, mert a doktornő szabadságon volt. Ő is nagyon kedves, válaszolt a kérdéseimre. Pl. nekem a közelre fókuszálás nem volt tökéletes, akár könyvet, vagy a monitort néztem. Mondta, hogy emaitt nem kell aggódni, az agynak is hozzá kell szoknia, hogy távolra is jó lát a szem. A javulás folyamatos lesz, majd meglátom a kontrollokon. Minden csak idő kérdésen innentől kezdve.
Nem említettem, hogy én a pénteki műtét után hétfőn már mentem dolgozni. Fura, hogy pont hétfőre teljesen jó érzésem volt mind a két szememmel kapcsolatban. Vasárnap ezt még nem gondoltam és felmerült, hogy ha nagyon nem bírom, akkor még maradot otthon pár napig. De erre nem volt szükség, napközben persze figyeltem, hogy ne nézzem folyamatosan a monitort + otthon egyértelműen pihentem, csepegtettem. Nem volt semmi panaszom, azóta is nagyon jól érzem magam.
Habár elég jól belejöttem a szemembe való csepegtetésbe, de néha előfordul, hogy az arcomon landol a csepp... így a Flucon úgy tűnik, idő előtt fog elfogyni. Ezért tegnap felhívtam az Oprimumot, mondták, hogy természetesen felírják és menjek nyugodtan bármikor. Délután arra kanyarodtam és már ott várt a recept. Nagyon kedvesek és ez szuper érzés! :-)

ÚjLány 2012.07.11. 13:38:42

@svabin: Szia!
Most is van akció:
www.optimuminfo.hu/hu/kapcsolat/ugyfelszolgalat/araink/
Maga a műtét tényleg rövid ideig tart, eljárástól függően a gyógyulás változó lehet. Érdemes rászánni ennyit, mert utána az élet egyik pillanatról a másikra megváltozik, szinte hihetelen...
Üdv! Vero :-)
süti beállítások módosítása