HTML

Szemműtét Dilemma Blog: Lasik vagy PRK?

Elhatároztam végre, rászánom magam a szemműtétre! Hónapokig olvastam, kutakodtam, science fiction rémhírekről és tökéletes gyógyulásokról hallottam. Még egy héttel a műtét előtt is bizonytalan voltam: Lasik vagy PRK legyen. A neten annyi mindent olvasni, ezért eldöntöttem, hogy én is megírom, hogyan jutottam el a szemműtétig, bízva abban, hogy mások döntését megkönnyítem. Ha TE IS LASIK-MŰTÉTEN ESTÉL ÁT, KÉRLEK, OSZD MEG VELÜNK ITT SAJÁT TAPASZTALATAID! :)

Friss topikok

  • Klaudiaanyu: Kedves svabin! Hogy vagy? Milyen volt a lábadozás? A szemed azóta hogy bírja a monitor előtti munk... (2013.11.05. 21:20) ...újabb szemteszt...
  • Klaudiaanyu: Szia Ildikó! Nagyon sok sikert kívánok! Biztosan jól fog sikerülni. :) Üdvözlettel: Klau (2013.09.23. 22:40) Szempróba
  • A-Mari: Nekem 2012. november 21én volt IntraLasik szemműtétem. Nincs olyan érzésem hogy életem legjobb dö... (2013.02.07. 19:43) szemvizsgálat (part2)
  • Éva Bihari: Szia!! Én is beálltam a sorba.... műtét előtt néhány napig betyár rossz volt....holnap leszek 6 ... (2013.01.23. 18:16) 3. havi kontroll
  • ÚjLány: @svabin: Szia! Most is van akció: www.optimuminfo.hu/hu/kapcsolat/ugyfelszolgalat/araink/ Maga a m... (2012.07.11. 13:38) Lassan 3 éve...

Szemvizsgálat (part1)

2009.07.14. 20:05 Klaudiaanyu

Párom mesélte, hogy egyik barátja már átesett ilyen szemműtéten. Kifaggatta, hol, ki műtötte. Így kerültem el az Optimumhoz, és ugyanahhoz a doktornőhöz, akinél ő is volt.

Felhívtam őket, Kb. 3 hétre rá kaptam időpontot. A vizsgálat előtt féltem. Egyrészt magától a vizsgálattól, aztán meg attól, hogy nem találják elég vastagnak a szaruhártyám vagy esetleg azt mondják, hogy még romlani fog a szemem, nincs értelme megműteni.

Ez alatt a 3 hét alatt sokat olvastam a neten a szemműtétekről. Nem hordtam kontaktlencsét, nem is nagyon tudtam, mert a szemem hisztizni kezdett egy óra kontaktlencse-viselés után. Az egyik fórumon nagyon ijesztgettek a Lasikkel kapcsolatban. Engem is meggyőztek, hogy a PRK lesz a legjobb, de egyre többet olvastam róla, és engem nem győzött meg.

A szemvizsgálat: kora délutánra kaptam időpontot. Mivel kísérővel kell érkezni, a Párom elvitt. Egyébként a Déli pu.-tól és a Ferenciek terétől a 102-es ill. a 112-es busszal hamar el lehet jutni, a későbbi (tegnapi) konzultációra már BKV-val mentem. A Klinika ajtaja felé Párom karjába kapaszkodtam... De tök fölösleges volt félni, mert nagyon kedvesek voltak, és a vizsgálat is bőven kibírható, szinte semmiség. Először kitöltöttem egy kérdőívet, honnan ismerem a Klinikát, stb. Aztán az egyik asszisztensnő hosszasan kifagatott, mióta van szemüvegem, kontaktlencsém, milyet használtam, mennyi ideig, szedek-e gyógyszereket, milyen műtéteim voltak, családban volt-e valakinek szürkehályogja, cukorbetegsége,stb.

Aztán elkezdődött... Elsőként megvizsgálták a szemem, géppel belőtték nagyjából, milyen dioptriám lehet. Házat vagy léggömböt kellett néznem. Aztán egy köröket vetítő géppel megmérték, elég vastag-e a szaruhártyám. Itt arra kell figyelni, hogy ne pislogj pár másodpercig. Persze, ha azt mondják, ne pislogj, naná, hogy nagyon kell pislogni. Az első mérésbe sikerült is belepislognom, így ismételni kellett, de sikerült. Persze, amíg egyik géptől átültem a másikhoz, be nem állt a szám, egyfolytában kérdezősködtem, az asszisztensnő kedves volt nem borult ki tőlem. :) Aztán bekísértek a doktornőhöz. Már ismerős volt az arca, mert lecsekkoltam a neten (kitűnő diploma, 9 év tapasztalat a SOTE-n, 9 éve az Optimumnál). Nagyon kedves volt, és igen alapos. Megvizsgálta a szemüvegem is, mert nem tudtam pontosan, milyen dioptiája van (már 4-5 éve hordom ezt a szemüveget). Kértek korábbi papírokat, de csak egy tavalyi meg egy idei szemüvegreceptet tudtam vinni, elvileg a két felírás között kb. fél dioptria volt, de nem volt jelentős. Féltem, emiatt nem műthetik a szemem, de a hosszas viszgálat után kiderült, hogy igen. Már 28 elmúltam, elvileg nem romlik tovább. (És ha igen, akkor max. évek után lesz egy ismétlő műtét, bár erre nem nagyon szokott szükség lenni.És kontaktlencse hordható Lasik módszerrel műtött szemmel is a későbbiekben, ha szükséges, tehát nem igaz az a rémhír, hogy nem!!!) Nekem nagyon rossz a szemem (-5). Ha marad rajta 0,5 vagy 0,75 dioptria, nagy kaland, moziba hordok szemüveget max.

Aztán fel kellett vennem azt a gyönyörű mega-SZTK szemüvegkeretet, melybe a doktornő különböző lencséket tett. Néha nehéz volt megmondani, melyikkel látok jobban, olyankor kértem, ismételjük meg, mert elsőre nem voltam benne biztos, melyik is a jobb. Ezt egyébként tanácsolom is másoknak is, ha bizonytalanok, szóljanak, mert nehogy más cilindert mérjenek pl.

Aztán megállapította azt is, melyik a vezérszemem (a jobb, azzal jobban is látok...) Régen próbáltam csak a ballal nézni, hogy a vezérséget kiegyenlítsem, de nem nagyon reagált rá a bal szemem...)

Aztán kaptam pupillatágító cseppeket, 20 percre kiültettek a váróba, közben még egyszer kaptam cseppeket.Amúgy a váróban épp tanúja lehettem, ahogy egy fiatal srác csillogó szemekkel közli anyukájával, hogy már a köv. héten műthetik. Mint később megtudtam, tűzoltó akar lenni, és a hivatáshoz a tökéletes látás elengedhetetlen. (Lasiket nem csinálhatnak, gondolom, mert azért a lebenyre vigyázni kell... Bár valamelyik nap olvastam, hogy egy boxoló vagy hasonló sportág csillaga Lasikkel műtette meg a szemét, és teljesen jól van...) A kitágult pupillám mellett megnézte a doktornő, hogy minden rendben van-e belül is, és hogy így sem nagy az eltérés a mért dioptriák közt. A szemfenéktükrözésnél, mondjuk, az az erős fény, amivel pásztázzák az ember szemét, kicsit kellemetlen.Ja, és megmérték a szemnyomást is: a szememhez nyomták, állítólag, valami kis műszert, de nem lehetett érezni -lehet, az érzéstelenítő cseppek miatt, amit kaptam.

Aztán megszületett az eredmény: Minden remek, elég vastag a szaruhártya, az összes műtétre alkalmas a  szemem. A tágabb szembogaram miatt végül az aszférikus Zyoptix jött szóba inkább, de semmire sem akartak rábeszélni. A Zyoptixnak annyi lenne az előnye, hogy az jobban tudná korrigálni a látásom: pl. jobb minőségben látnék éjszakai fényviszonyok mellett.

A klinikáról úgy jöttem el, hogy teljesen elégedett vagyok. Annyira kedvesek uganakkor szakmailag alaposak és profik voltak, hogy nem volt kétségem afelől, itt jó kezekben lennék. :)

Ma: Tegnap este elkezdtem használni az antibiotikumos szemcseppet (Ciloxan), amit a Optimumban felírt nekem a doktornő. Reggelre már kellemesebb volt a szemem, de a jobb még kicsit ég. Most meg a jobb szemem elé valami kis hártya úszott, ami pár pislogás után eltűnik... Bár a doktornő azt mondta tegnap, emiatt nem marad el a jövő héti műtétem, néha kétségeim vannak... (Ugyanezt a cseppet kell majd használnom a műtét után is...)

Ma még felmerült bennem, nem kellene-e megvárnom, amíg Magyarországon is lesz Epi-Lasik. Az Optimumtól kapott DVD végén az egyik professzor erről a módszerről is beszélt, ilyen is lesz majd. Holnap felhívom őket, mik a tervek, kilátások. Addig meg még egyszer utánanézek az Epi-Lasiknek is.

 

 

Szólj hozzá! · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://szemmutetdilemma.blog.hu/api/trackback/id/tr791248324

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ver post 2018.08.28. 23:13:48

A new limited edition CD on preorder - tangerinedream.hu

Trackback: www.Leptonenergysolutions.com 2018.02.28. 21:41:24

Kovács György háborús naplója 1-34. rész - A Nagy Háború

Trackback: crema hidratante nivea 2018.02.28. 15:55:24

Does tylenol work if you are taking suboxone - Beat cinavia on ps3

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása