HTML

Szemműtét Dilemma Blog: Lasik vagy PRK?

Elhatároztam végre, rászánom magam a szemműtétre! Hónapokig olvastam, kutakodtam, science fiction rémhírekről és tökéletes gyógyulásokról hallottam. Még egy héttel a műtét előtt is bizonytalan voltam: Lasik vagy PRK legyen. A neten annyi mindent olvasni, ezért eldöntöttem, hogy én is megírom, hogyan jutottam el a szemműtétig, bízva abban, hogy mások döntését megkönnyítem. Ha TE IS LASIK-MŰTÉTEN ESTÉL ÁT, KÉRLEK, OSZD MEG VELÜNK ITT SAJÁT TAPASZTALATAID! :)

Friss topikok

  • Klaudiaanyu: Kedves svabin! Hogy vagy? Milyen volt a lábadozás? A szemed azóta hogy bírja a monitor előtti munk... (2013.11.05. 21:20) ...újabb szemteszt...
  • Klaudiaanyu: Szia Ildikó! Nagyon sok sikert kívánok! Biztosan jól fog sikerülni. :) Üdvözlettel: Klau (2013.09.23. 22:40) Szempróba
  • A-Mari: Nekem 2012. november 21én volt IntraLasik szemműtétem. Nincs olyan érzésem hogy életem legjobb dö... (2013.02.07. 19:43) szemvizsgálat (part2)
  • Éva Bihari: Szia!! Én is beálltam a sorba.... műtét előtt néhány napig betyár rossz volt....holnap leszek 6 ... (2013.01.23. 18:16) 3. havi kontroll
  • ÚjLány: @svabin: Szia! Most is van akció: www.optimuminfo.hu/hu/kapcsolat/ugyfelszolgalat/araink/ Maga a m... (2012.07.11. 13:38) Lassan 3 éve...

Másik szemorvos véleménye

2010.01.31. 14:15 Klaudiaanyu

Múlt héten viszketett, szúrt a szemem, elmentem szemorvoshoz. Megállapította, hogy csak sima szemszárazságról van szó, fokozottabban kell ügyelnem a csepegtetésre. (Bevallom, mostanában megint ritkábban jut eszembe, és eléggé megterheltem az elmúlt hónapokban.) Gondoltam, ha már itt vagyok, tesztelem: kérdeztem, látszik-e a Lasik-műtét bármilyen nyoma. És nem! :) Tehát nem csak az Optimum orvosai nem látják. :) Amúgy a jobb szememen van egy negyed, érzem, hogy azzal nem tökéletes a látásom, de nem zavaró.

Már nem tudom elsütni a "Nekem is tökéletes a szemem. Csak szemüveg kell hozzá!" poént az optikusomnál... Sőt, már a kedvenc optikusomtól is meg kellett válnom.. :) Ő valószínűleg jobban bánja...

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szemmutetdilemma.blog.hu/api/trackback/id/tr371716953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mócika 2010.02.01. 09:00:13

Szia Klaudiaanyu! Pár nap múlva lesz a műtétem, csütörtökön megyek vizsgálatra és ha minden igaz pénteken műtenek szintén az Optimumban is Lasik eljárással mivel +4.5 -es a szemüvegem. Kérdésem lenne, hogy véleményed szerint én szombaton, az első vizsgálat után képes leszek-e vonattal hazautazni (napszemüveg van) úgy hogy kísérő tesz fel a vonatra és érkezéskor is várnak. Az út kb. 2 óra lesz. Igazat megvallva ahogy Te is írtad, olyan baromságokat írnak a fórumokban a különböző eljárásokhoz, hogy azokat nem is olvasom. Egyedül a Te blogod az amelyik bátorítja és segíti a műtét előtt álló embereket, ezt külön köszönöm Neked. Előre is köszönöm a válaszodat.

Klaudiaanyu 2010.02.01. 21:38:57

Szia! Én az első vizsgálat után már elég jól éreztem magam, bár még csupa csipa volt a szemem és be is dagadt kissé (ez természetes). Emlékszem, hazafelé még beugrottunk a Tescoba vásárolni, és teljes biztonsággal közlekedtem. Én egy hétig otthon voltam, kíméltem a szemem rendesen. Persze, jobb lenne, ha autóval vinnének haza, de a vonatozással sem lesz gond, szerintem. Ha IC-vel mész, ahol meleg van, nincs por, nem kap huzatot a szemed, kulturált a hely, szerintem kivitelezhető. A legjobb az lenne, ha kísérő Veled menne azért... Bár a hó miatt késéssel, elakadással is számolni kell (egy kollégám vonattal jár be dolgozni, és sokszor egy óráig várakoznak a pusztán két állomás közt különböző okok miatt). A lebeny még elég friss az első napon, vigyázni kell. Szerintem hívd fel a Klinikát, kérdezd meg, de nem hiszem, hogy problémát jelentene.
Mikor engem műtöttek az Optimumban, egy PRK-s srác az Anyukájával ment haza vonattal... a PRK meg sokkal húzósabb műtét. Szóval ha kellően felkészülsz, akkor nem lesz gond...
Nem is tudod, mennyire örülök annak, amit a blogomról írtál. Kérlek, számolj be itt Te is a tapasztalataidról, jó lenne, ha mások véleménye is megjelenne itt (is.) Egyes fórumokon akkora badarságokat írnak, hogy az elképesztő...
Nagyon-nagyon drukkolok Neked, szuper élmény lesz! :) Egy fogorvosi vizsgálat, pl. egy fogkőleszedés vagy polirozás kellemetlenebb tud lenni, mint egy ilyen szemműtét! Hajrá! Vasárnap már simán nézheted akár a kedvenc vígjáték-sorozatod szemüveg nélkül! :)

mócika 2010.02.02. 18:18:11

Szia! Köszönöm a biztatást, mindenképpen írok a pesti utamat követően, hogy mi történt. Természetesen megoldható autóval a hazaút, csupán a férjemet akartam kímélni azzal, hogy megoldom vonattal. Ha visszagondolok a Keletire, rendkívül hideg és huzatos .... Majd lesz valahogy, most már szeretnék túl lenni az egészen.

ivcsu 2010.02.03. 13:08:32

@mócika: Szia!Csak csatlakoznék ahhoz a mondatodhoz, hogy ez a blog nyújtja a legtöbb segítséget.........én is először fórumokon kerestem segítséget, de sok a baromság. Épp a utolsó pillanatban akadtam erre a blogra és Klaudiaanyunak köszönhetek sokmindent, több lelket öntött belém, mint a környezetemben bárki, ha ő nincs talán most is szemüveges lennék :(
DE már 2 hónapja élek szemcsi nélkül, egyik szemem 100 a másik 120%os (pedig hozzáteszem speciális eset voltam és PRK műtétes)
Én is drukkolok neked, én már el is felehjtettem, hogy valaha szemüveges voltam, villámgyorsan hozzálehet szokni a jóhoz :)

Klaudiaanyu 2010.02.04. 20:15:01

Sziasztok! Nagyon köszönöm a pozitív visszajelzéseket, kimondhatatlanul örülök, hogy hasznosnak találjátok a blogom, örülök, hogy kicsit tudok segíteni másoknak. :)
mócika: Ha van rá lehetőség, vigyen el a férjed autóval. Biztonságosabb és kényelmesebb is, no és nagyon jólesik, ha egy szerető, gondoskodó ember ott van melletted a műtét előtt és után.
Mindketten írjatok, hogy vagytok, sokakat érdekel a tapasztalatotok. Derűs napot! :)

mócika 2010.02.07. 10:19:33

@Klaudiaanyu: Sziasztok Lyányok. Túl vagyok rajta, és tényleg semmi borzasztó dolog nem volt, az első vizsgálatnál már boldogan üdvözöltük egymást a Lasik műtöttek.. Fekete napszemüvegben jöttek a PRK-os, és látható volt hogy rosszul vannak. Nem értek hozzá, és nem is akarok belemenni a témába. Tény, hogy én a Lasik műtét után könnyeztem, úgy mentem a szálláshelyemre, hogy ki sem akartam nyitni a szemem, aludtam négy órát és mintha kicseréltek volna. Mindent láttam, semmi kellemetlen nem volt a világon. Élveztem hogy tudok olvasni, rejtvényt fejtettem, térképet néztem. A férjem értem jött, bár most utólag látom, hogy vonattal is haza tudtam volna menni, ez az amit előre nem láttam. Végig csacsogtam az utat Miskolcig, vásároltunk, és utána főztem egy nagyot mert ugye éhes volt a család. Semmi nem gátol, mindent úgy tudok csinálni mint máskor, egyedül a távollátásom nem olyan mint volt, de mondják változni fog. Ez közel sem olyan olyan probléma mint korábban, mert a szemüvegem nem is tudom felvenni, olyan homályos benne minden. A műtét olyan volt ahogy leírtad, semmi nem fáj, csak kellemetlen. És utána is kellemetlen a sok könnyezés, de én kemény lencsés ezt már megtapasztaltam sok évvel ezelőtt, amikor meg kellett szoknom a lencsét és nagyon égett a szemem az idegen test miatt. Lényeg hogy minden nagyon komfortos most, egy hétig itthon leszek de még a hólapátolásban sem gátol semmi sem. Sokan voltunk az Optimumban, engem Gáspár Beáta doktornő műtött és nagyon kedvesek voltak, de tényleg mindenki bátorító volt. Alig vártam már hogy túl legyek rajta mivel ez a második időpontom volt, decemberben lázas lettem és köhögtem ami miatt nem lehetett műteni.
Most minden szép és jó, köszönöm Nektek is Lyányok, hogy bátorítottatok.

Klaudiaanyu 2010.02.09. 08:16:27

@mócika: Szia! Nagyon-nagyon örülök! :) :) Üdv a klubban! :) Ugye, milyen remek érzés? Nekem a műtét utáni pár nap életem legjobb napjai voltak. Az Optimumban remek orvosok vannak, én nagyon bíztam az enyémben, ez is sok erőt adott. Hát, Lányok, nagyon örülök Nektek! Kívánom, hogy nagyon sok örömünk legyen a tökéletes látásban! Derűs napot! És köszönöm, hogy írtatok! Írjatok a jövőben is, hogy vagytok!

mócika 2010.02.18. 11:42:29

Szia Klaudaiaanyu! Már négy napja dolgozom, a műtét semmiben nem gátol, pedig egész nap számítógép előtt kell ülnöm. Sokszor elfelejtek csepegtetni a műkönnyből, de ezt sem veszem észre, hiszen nekem nincs szemszárazságom. Te mikor vezettél először? Mert most még a távollátásom nem olyan tökéletes, az egyhetes vizsgálatom Miskolcon volt, de ezt nem kérdeztem a doktornőtől. Hétvégén mennénk buliba, és nem tudom, hogy hazafelé vállalhatom-e a vezetést a férjem helyett (milyen jó lenne ... neki). A blogodat egyébként ajánlottam másnak is aki gondolkozik a műtéten, hátha rajta is sokat lendít a bátorítás. További szép napokat kívánok!

Klaudiaanyu 2010.02.20. 11:20:31

Szia! Nagyon örülök, hogy a műtét remekül sikerült Neked is. :) Én még nem vezetek, de a műtét utáni hetekben az autóban ülve én még elég nagy fénykört láttam az autók lámpája körül. Egy ismerősöm viszont a műtét után két héttel már vezetett, neki is megvoltak még a fénykörök; lassabban ment, mint szokott, ennyiben befolyásolta a vezetést. Örülök, ha mások is olvassák a blogot: jó lenne, ha minél több sikeres Lasik-műtétről születne visszajelzés, mert néhány fórumon olyan badarságokat tudnak írni, hogy az felháborító. Bizonyára sok embert tévútra visznek, ahogyan engem is majdnem. "Csak" utána kell járni szakorvosoknál... Rengeteg időt fektettem bele, így remélem, másnak megkönnyíthetem a döntését azzal, hogy mindazt, amit tapasztaltam, leírom.
Kívánom, hogy teljen nagyon sok örömed az "új" szemeidben. :)

Hogy sikerült a hétvégi buli?

Üdvözlettel: Klau

mócika 2010.02.23. 12:50:07

Szia! A hétvégi bulit elmosta az eső. A Kocsonyafesztiválra mentünk volna, s miután ez egy utcabál jellegű rendezvény, nem mentünk el. Igazán ez a szombat este lett volna jó, akkor jön ki a város apraja - nagyja, rengeteg ismerőssel lehet találkozni. Így alakult. Ennél fogva meg sem próbáltam vezetni.
A badarságokra visszatérve, megfejtetted már hogy miért ellenzik annyira a Lasik eljárást? A legutolsó baromság az volt amikor abbahagytam a fórumok olvasását,amikor azt írták, hogy elveszítheted a szaruhártyádat. Na innentől nem olvastam semmit sem a fórumokról, mert ennyi elég is volt. Nem is ástam bele magamat ilyen mélyen a kérdésbe mint Te, mert a klinikán is azt mondtam, hogy ők tudják milyen eljárás a praktikus számomra. Eredetileg is azt írták, hogy a + dioptriás szemeknél ezt alkalmazzák. @Klaudiaanyu:

kiscica2 2010.03.09. 08:34:55

Kedves Klaudiaanyu!
Nagyon örülök, hogy Rád találtam. Eddig még csak beleolvastam a blogodba, de akárhova néztem, mindenütt olyan téma volt, ami pont engem is érint és érdekel. Szemcseppek- én is pont azt találtam ki, hogy jó, ha több is van egyszerre
és én is kinéztem egy monitorszűrő szemcsit, hogy ne fáradjon annyira a szem és én is levettem a fényerőt a monitoromról:)
Engem ugyan PRK-val műtöttek, de nem baj, ha tisztában vagyok a másik eljárással is, hiszen előbb-utóbb a lányom is meg akarja majd csináltatni...
Egyébként nekem bő két hete volt a műtét és én nem látok fényudvart a fények körül, az éjszakai vezetésben sincs semmi változás és fényérzékenységet sem tapasztaltam. Nagyon élesen látok már a 6. naptól. Egyedül a szemszárazság van.

Szóval még visszatérek, köszi!

kiscica2 2010.03.09. 09:09:53

Szia!

Most látom, Neked is -5 dioptriáid voltak, nekem is és én is 7-8 évesen kaptam az első szemüveget...Tudom, milyen érzés volt kinézni a kertecskédre:)

kiscica2 2010.03.09. 10:55:23

@mócika: Szia Mócika!
Azt miből láttad, hogy a PRK-sok rosszul voltak a kontrollon? Én nem tapasztaltam ilyesmit:)
Én már egy hete vezetek minden nap, pedig 2 hete volt a PRK műtétem. Este is, mert jövök vissza tornára. Semmilyen változást nem tapasztaltam az éjszakai vezetést illetően (sem), nem látik fényudvart a fények körül és nincs fényérzékenységem sem.
Az 1 hetes kontrollon 125 %-ot láttam mindkét szememmel külön-külön és ez most is így lehet, mert nagyon élesen látok:)
Örüljünk együtt az új szemünknek:)
Szép napot!

sikusz 2010.03.14. 21:27:01

Sziasztok! közvetve érint a szemműtét, hiszen február végén műtőtték a férjem szemét, zyoptics-szal az optimumban. Állítólag lát-lát, de este fénykörök zavarják, és nem érzem, hogy örülne annak, hogy nem kell szemüveget hordania. Mondjuk ő sokat ultrahangozik, ahol sötét szobában ül és a világos monitoron kellene a dolgokat felismernie. Kérlek biztassatok, hogy ez a fénykörös dolog el fog múlni...és a távollátás is élesedni fog. Most kb. 20 napos a szeme. Kicsit lelkiismeretfurdalásom van, mert én vettem az egészre rá. Ő elég sokat szenvedett, a szemterpesztés nagyon fájt neki. Ez persze lehet attól is mert sosem hordott lencsét, és persze férfiból van. ;)

Klaudiaanyu 2010.03.17. 22:46:47

@mócika: Szia! Azóta vezettél? Milyen volt? Fénykörök vannak? Zavarnak?
Igen, a "lebenyelhagyás" mókás legenda... Én anno azt szűrtem le, hogy nem igazán hozzáértő "orvosok" okoztak olyan szövődményeket a helytelen (béna) eljárásmód, mulasztások, figyelmetlenségek, hanyagságok miatt, melyeket lehet, sosem lehetett helyrehozni. Ezek az esetek küldöldön fordultak elő. Magyarországi esetről sosem olvastam, hogy valami komoly következménye lett volna egy Lasik-műtétnek. A magyar orvosok nagyon jók, nem hiába jönnek ide angol, német páciensek is. Egyik hétvégén barátnőm kislányával játszottam, belekapott a szemembe, és mégmegvan a lebenyem... :) Sőt, egyik nap öltözködés közben a felsőm egy része belepattant a szemembe. Lebeny maradt. A múltkor meg fürdés után a nagy sietésben jól megdörzsöltem a szemem. Utána kicsit "jajjj, mit tettem" érzésem volt, párat pislogtam, de minden maradt a régiben. :)
Egyszer előkeresek néhány tanulmányt, amit anno olvastam, amint lesz kis időm...
Olyan jó olvasni, hogy ennyi sikeres "újra-látó" van. :) Derűs napot!

Klaudiaanyu 2010.03.17. 22:56:38

@kiscica2: Szia! Nagyon-nagyon örülök! :) Annak meg pláne, hogy a 6. naptól jól látsz PRK után. Egy kedves kolléganőm nemrég esett át PRK műtéten, de még szellemképesen lát, dolgozni nem tud igazán... És a feje is megfájdul estére. De reméljük, a cseppek majd hatnak, és csak napok kérdése a tökéletes látás.
Én mindenesetre ismét csak annak örülök, hogy a Lasiket választottam anno.
Örülök, hogy ennyire hasznosnak találtad a leírtakat. Írtad, ugyanazok a dolgok érdekelnek. Van egy smink tippem is, bár ez csak részben kötődik a szemhez. :) Fekete szemceruza helyett vizes ceruzaszivaccsal viszek fel fekete szemhéjpúdert, és sokkal szebb a smink, sokkal jobb mint a ceruza. (Igaz, ha munka után konditerembe megy az ember, ott azért elmosódik, de ugye, lemossuk elvileg előtte... -Én általában elfelejtem..:)Plusz enyhén benedvesítem a szivacsecsetet, és a szemhéjpúdert úgy viszem fel a szemhéjra: tartós és szebb is. Viszont kicsit kiszáradhat a szemhéj finom bőre, így fokozottabban kell hidratálni. (Hajtipp: sokkal szebb lesz a haj és látványosan tovább tart a szalonképes állaga, ha NIVEA bársony fényű babasampont használ az ember, plusz, szed hajerősítő tablettát, a kettő együtt bevált... :) De ez csak zárójeles, mert nem tartozik a blog témájához.:) Örülök és köszönöm, hogy itt vagy! :) Klau

Klaudiaanyu 2010.03.17. 22:58:02

@kiscica2: Uh, ez PRK után remek-remek! :) El is mondom a kolléganőmnek, biztos, örülni fog, hogy neki is jobb lesz hamarosan... :)Köszönöm, hogy megosztottad velünk. :)

Klaudiaanyu 2010.03.17. 23:07:11

@sikusz: Szia! Valóban, a műtét legkellemetlenebb része a szemterpesz, bár szerintem azért az nem fáj, de nem vagyunk egyformák. Mondjuk én a fájdalmat nem nagyon viselem jól, de nekem nem tűnt fájdalamasnak akkor sem... (Igen, a férfiak...ebben is lehet valami...:) Nekem is volt fénykör, és még most is van, ha fáradt a szemem, ha nem csepegtetek eleget. Márpedig elfelejtem: napi 5 helyett kb. kétszer, ha csepegtetek. Ráadásul én meg is erőltetem (napi 8-9 óra monitor előtt végzett munka+tanulás+nem sok alvás). De hallottam olyat is, hogy Lasik után egy évvel múlt el valakinek a fénykörösdi, de elmúlt... Szerintem meg kell szokni az agynak a látást is, lehet, ez is közrejátszik. Szóval, szerintem nem kell elkeseredni... Bár tény, hogy ha fáradt a szemem, nekem is előjönnek a fénykörök, és a lámpák körül van fénykör rendesen... Mondjuk, ha nem száguldozik az ember a kocsival, akkor nem olyan zavaró, mert időben meglát mindent.. :) Szóval szerintem jobb lesz! Kitartás. Én megint ugyanezt választanám: Lasik, Zyoptix.
Ja, mellesleg a jobb szememmel én kicsit dupla kontúrokat látok... mert az a szemem nem tökéletes... de nem zavaró, ha két szemmel nézek... egy szemmel meg, ugye, nem szoktam... :) Kérlek, írj nekünk, hogy alakul a férjed látása, ha van időd. Üdv, Klau

mócika 2010.03.22. 21:12:02

@kiscica2: Szia Kiscica! Itt vagyok, csak egy kicsit elhanyagoltam a netezést. Nem akartam senkit sem bántani ezzel a mondatommal, csupán annyit mondtak műtét után hogy fájdalomcsillapítót kell használniuk. Megijedtem, mert nálam nem volt (vendégségben voltam Pesten) és akkor mondták, hogy erre nekem nem lesz szükségem. Nyilván mindenki furcsán érezte magát műtét után, de a másnapi vizsgálatra mi már szemüveg nélkül mehettünk. Ennyit tapasztaltam, ismét mondom, bántani nem akarok senkit sem.

mócika 2010.03.22. 21:22:42

@Klaudiaanyu: Szia Klau! Nem vezettem, de ami késik nem múlik lassan kezembe veszem a témát. Még a távollátásom nem olyan tökéletes. A fénykörök azért nem zavarnak, mert tulajdonképpen már 25 éve élek ezzel együtt, ti. kemény lencsém volt és azzal mindig jelentkezett. A napokban majd ismét írok ha sikerül megtalálnom azt a linket amit a Lifenetwork küldött. Aznap amikor voltam a műtéten (február 3) kint volt a fenti tévé és felvettek egy műtétet. Megkérdeztem tőlük, hogy mikor ment adásba, s ennek a linkjét megküldték. Ezt fogom megosztani, hogy egy kicsit nosztalgiázzatok! (az itthoni gépemen nincs meg)Jó éjszakát mindenkinek!

mócika 2010.03.23. 07:22:30

videa.hu/lifemagazin
itt van a nosztalgia, mindenkinek boldog visszaemlékezést kívánok.
Mócika

mócika 2010.03.23. 07:54:59

Bocsika, egy kis segítség Lifemagazin február 22.
süti beállítások módosítása