HTML

Szemműtét Dilemma Blog: Lasik vagy PRK?

Elhatároztam végre, rászánom magam a szemműtétre! Hónapokig olvastam, kutakodtam, science fiction rémhírekről és tökéletes gyógyulásokról hallottam. Még egy héttel a műtét előtt is bizonytalan voltam: Lasik vagy PRK legyen. A neten annyi mindent olvasni, ezért eldöntöttem, hogy én is megírom, hogyan jutottam el a szemműtétig, bízva abban, hogy mások döntését megkönnyítem. Ha TE IS LASIK-MŰTÉTEN ESTÉL ÁT, KÉRLEK, OSZD MEG VELÜNK ITT SAJÁT TAPASZTALATAID! :)

Friss topikok

  • Klaudiaanyu: Kedves svabin! Hogy vagy? Milyen volt a lábadozás? A szemed azóta hogy bírja a monitor előtti munk... (2013.11.05. 21:20) ...újabb szemteszt...
  • Klaudiaanyu: Szia Ildikó! Nagyon sok sikert kívánok! Biztosan jól fog sikerülni. :) Üdvözlettel: Klau (2013.09.23. 22:40) Szempróba
  • A-Mari: Nekem 2012. november 21én volt IntraLasik szemműtétem. Nincs olyan érzésem hogy életem legjobb dö... (2013.02.07. 19:43) szemvizsgálat (part2)
  • Éva Bihari: Szia!! Én is beálltam a sorba.... műtét előtt néhány napig betyár rossz volt....holnap leszek 6 ... (2013.01.23. 18:16) 3. havi kontroll
  • ÚjLány: @svabin: Szia! Most is van akció: www.optimuminfo.hu/hu/kapcsolat/ugyfelszolgalat/araink/ Maga a m... (2012.07.11. 13:38) Lassan 3 éve...

sikeres másfél éves kontroll

2011.03.12. 12:40 Klaudiaanyu

A helyzet változatlan: remekül látok. A jobb szememen a vizsgálat szerint van -0.25, ez a műtét után is volt,  de azt hiszem, ezzel lehet még boldogan élni. :) Még így is jobban látok az átlagnál.  A Doktornő ismét megjegyezte, hogy nem látszik még réslámpával sem a lebeny pereme. :) Tehát a helyzet nem változott a műtét óta: minden rendben.  Pedig tény, hogy nagyon megerőltetem a szemem, nem ritka a napi 10-12 óra monitor előtti munka, tanulás, olvasás... és mégis...

Dóri, mint még frissen műtött Lasik-páciens, rákérdezett arra, hogy észre veszi-e, ha a lebeny elmozdul. A válasz: igen, mert iszonyatosan fáj. Azonban, arra hogy a lebeny megsérül, elmozdul, kb. nulla esély van. Ez csak egy rossz pletyka... A szemüveghordás során alapvetően több esély van arra, hogy egy esés során megsérül a szaruhártya úgy, hogy csak műtéttel lehet rajta segíteni, és erre nem egy példa is van, sajnos.

Én ezerszer nagyobb biztonságban érzem magam és a szemem, amióta nem hordok szemüveget: nincs korlátozva a látástér, télen nem kell bepárásodott szemüveg miatt kellemetlenül éreznem magam a boltokban, sportolás közben egyáltalán nem kell bajlódni a szemüveggel, reggel tökéletesen látok azonnal...

Néha látok az utcán fiatal lányokat, akik vastag szemüveglencsét viselnek. Legszívesebben odamennék hozzájuk, hogy elmondjam nekik, van egy remek megoldás! :)

Egyszer egy társaságban pont a szemműtétről beszélgettünk. Volt néhány férfi és nő, akik azt mondták, milyen iszonyúan bátor voltam, hogy belevágtam, ők nem elég bátrak ahhoz, hogy egy ilyen műtétnek alávessék magukat, inkább bajlódnak a kontaktlencsével... Lehet, hogy bátorság kell ehhez a döntéshez is, mint minden döntéshez... én nem tartom magam különösen bátornak (bár a víziszonyom ellenére egyszer a búvárkodást is kipróbáltam egy hónapja műtött szemekkel; az, hogy egy űrutazáson részt vegyek, nem lenne akkora kihívás számomra, mint az, hogy víz alá merüljek több méter mélyre.) De ha van egy döntés, amit meg kell hozni, mert utána jobb lesz, no és a józan ész is azt diktálja, nem kérdés... a bátoság meg nézőpont kérdése.. :) A jó dolgokért meg tenni kell -közhely ide, közhely oda.

Vitamin: Kúraszerűen szedem a BILUTIN Pluszt:feketeáfonya kivonat luteinnel, vitaminokkal és nyomelemekkel (antioxidánsok). Ezek a hatóanyagok késleltetik a szem öregedési folyamatát, és hozzájárulnak a  szem egészségének megőrzéséhez is, lutein, cink- és réz-ion szükségletét fedezik. Nem tudom, a vitamin hatásának is köszönhető-e, hogy a szemem ilyen jól érzi magát, de ajánlom mindenkinek, aki tenni szeretne szeme egészségéért.

 

Az óceán partján végre a messzeséget tényleg végtelennek látom. :)

komment

Címkék: feketeáfonya antioxidánsok plusz lasik szemüveghordás bilutin

A bejegyzés trackback címe:

https://szemmutetdilemma.blog.hu/api/trackback/id/tr172733141

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása